آشپزی

فوت و فن و راز خوشمزگی و طرز تهیه کوکو شیرین در سال ۱۴۰۳

طرز تهیه کاکائو شیرین

کوکو شیرینی یکی از کمتر شناخته شده ترین کوکوهای ایرانی و بسیار محبوب در شمال کشورمان است، آموزش کامل مرحله به مرحله را ببینید. طرز تهیه کاکائو شیرین بعدی با روزیانو سایت آموزشی. با بودن

مواد لازم برای 4 نفر
قند 3 قاشق غذاخوری
تخم مرغ 4 عدد
بابا 500 گرم
وانیل ½ قاشق چای خوری
پودر هل 1 قاشق چایخوری
کره 50 گرم
روغن مایع کافی
مواد لازم شیر نارگیل.
قند 2 فنجان
اب 1 لیوان
زعفران فرآوری شده کافی
رنگ صورتی ⅓ فنجان
جوهر لیمو 1 قاشق چایخوری

طرز تهیه کاکائو شیرین

مرحله اول

برای تهیه نارگیل شیرین خوشمزه ابتدا یک قابلمه مناسب انتخاب می کنیم سپس سیب زمینی ها را شسته و در قابلمه می گذاریم. سپس آب بریزید تا روی سیب زمینی ها را بپوشاند.

مرحله دوم

حالا قابلمه را روی حرارت می گذاریم و سیب زمینی ها را به مدت 1 ساعت در آب جوش می گذاریم تا بپزند. سپس بعد از این مدت سیب زمینی ها را از قابلمه خارج می کنیم و می گذاریم کاملا خنک شوند.

سطح سوم

در این مرحله شربت کاکائو را درست می کنیم. برای این کار ابتدا یک قابلمه مناسب را روی حرارت ملایم قرار دهید سپس شکر و آب را داخل قابلمه بریزید و بدون هم زدن اجازه دهید شکر در آب حل شود.

مرحله چهارم

در این مرحله اجازه دهید مخلوط آب و شکر در قابلمه بجوشد. بعد دو کاسه جداگانه انتخاب می کنیم و زرده را از سفیده جدا می کنیم و در هر کاسه جداگانه می گذاریم.

مرحله پنجم

حالا سفیده مرغ را با همزن برقی می زنیم تا غلیظ و پفکی شود. در مرحله بعد وقتی آب نارگیل به جوش آمد، یک برس را خیس می کنیم، سپس آن را در جوهر لیمو فرو می کنیم و اطراف قابلمه را با قلم مو تمیز می کنیم.

مرحله ششم

در این مرحله دوباره برس را به اسانس لیمو آغشته می کنیم و اطراف آبغوره را تمیز می کنیم تا آب آن شیرین نشود. سپس با حرارت دادن شیره به غلظت شهد بامیه زولبیا می دهیم.

مرحله هفتم

حالا زرده رو با همزن برقی با دور تند هم میزنیم تا بافت تخم مرغ باز بشه و انعقادش شل بشه. سپس شکر، هل و پودر وانیل را به زرده تخم مرغ اضافه کرده و دوباره مخلوط کنید.

مرحله هشتم

در این مرحله مخلوط زرده را هم میزنیم تا کرمی و کشدار شود. سپس وقتی حباب های کوچکی در شیره ظاهر شد، گلاب را به همراه دم کرده زعفران به شیره اضافه کنید و مخلوط کنید.

مرحله نهم

حالا وقتی شربت به جوش آمد از روی حرارت بر می داریم سپس می گذاریم کاملا خنک شود. در مرحله بعد وقتی سیب زمینی ها کاملا خنک شدند پوست آن را جدا می کنیم و در ظرفی ریز رنده می کنیم.

مرحله دهم

در این مرحله سیب زمینی های رنده شده را به مخلوط زرده تخم مرغ اضافه می کنیم سپس با همزن برقی هم می زنیم تا مواد یکدست و یکدست شوند. سپس سفیده تخم مرغ را به مخلوط سیب زمینی اضافه می کنیم.

مرحله یازدهم

در این مرحله مواد را با هم مخلوط می کنیم تا یکدست و یکدست شوند. بعد یک ماهیتابه مناسب انتخاب می کنیم و روی حرارت ملایم قرار می دهیم و کمی روغن مایع و کره اضافه می کنیم.

مرحله دوازدهم

حالا که کره ذوب شد، مایه کاکائو را داخل تابه بریزید، سپس مایه کاکائو را با کمک کاردک روی تابه پخش کنید. حالا شعله پخش کن را روی حرارت ملایم گذاشته و تابه را روی شعله پخش کن قرار می دهیم.

مرحله سیزدهم

در این مرحله درب تابه را می بندیم و اجازه می دهیم کاکائو خیس بخورد سپس آن را سرخ می کنیم. سپس بعد از 30 دقیقه نارگیل را برمی گردانیم و 30 دقیقه دیگر می گذاریم تا طرف دیگر هم کاملا سرخ شود.

مرحله چهاردهم

در این مرحله وقتی کوکو کاملا پخته شد می گذاریم خنک شود سپس به شکل ها و اندازه های دلخواه برش می دهیم و آب سرد شده را روی کوکو می ریزیم سپس اجازه می دهیم آب نارگیل خیس بخورد.

مرحله پانزدهم

روزیانو بعد از 30 دقیقه که شیره کاملا جذب کوکو شد ظرف مناسبی را انتخاب کرده و برش های کاکائو را داخل آن می چینیم. در آخر می توانید روی کوکو را با خلال پسته و خلال بادام تزئین کنید. نوش جان.


نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا