آشپزی

فوت و فن و راز خوشمزگی و طرز تهیه کبه عربی در سال ۱۴۰۳

طرز تهیه کباب عربی

کباب عربی یکی از غذاهای بین المللی خوشمزه و ساده است که در جنوب کشورمان طرفداران زیادی دارد، آموزش کامل مرحله به مرحله را ببینید. طرز تهیه کباب عربی بعدی با روزیانو سایت آموزشی. با بودن

مواد لازم برای 4 نفر
برنج ⅔ لیوان
سیب زمینی های کوچک 2 عدد
تخم مرغ 1 قطعه
ارد 2 قاشق غذاخوری
مواد میانی Kabe
گوشت 250 گرم
یک پیاز 1 قطعه
زرشک 2 قاشق غذاخوری
بادام یا گردوی خرد شده 4 قاشق غذاخوری
رب گوجه فرنگی 2 قاشق غذاخوری
جعفری (اختیاری) کافی
پیاز داغ 2 قاشق غذاخوری
نمک، فلفل سیاه، زردچوبه، زیره. کافی

طرز تهیه کباب عربی

مرحله اول

آماده کردن کباب عربی خوشمزه ابتدا برای تهیه مواد میانی کباب عربی خلال بادام را در ظرفی ریخته سپس روی خلال بادام آب می ریزیم تا روی آن را بپوشاند و اجازه می دهیم 1 ساعت خیس بخورد.

مرحله دوم

در این مرحله گوشت را به قطعات کوچک تقسیم می کنیم سپس در چرخ گوشت می ریزیم و در ظرفی چرخ می کنیم و کنار می گذاریم. بعد جعفری را می شوییم سپس آبکش می کنیم و می گذاریم آب اضافی آن خارج شود.

سطح سوم

حالا جعفری را روی تخته گوشت ریز خرد کنید. در مرحله بعد سیب زمینی را بشویید و در قابلمه مناسبی بریزید سپس آب را داخل آن بریزید تا سطح سیب زمینی را بپوشاند.

مرحله چهارم

در این مرحله قابلمه حاوی سیب زمینی ها را روی حرارت متوسط ​​قرار می دهیم و به مدت 45 دقیقه اجازه می دهیم تا سیب زمینی ها کاملا بپزند. در مرحله بعد یک قابلمه جداگانه انتخاب می کنیم و تا نیمه آن را با آب پر می کنیم.

مرحله پنجم

حالا برنج را با یک قاشق چایخوری نمک و بدون روغن داخل آب اضافه کنید و روی حرارت متوسط ​​قرار دهید. توجه داشته باشید که برنج باید بدون آب پخته شود، بنابراین به مقدار آب نسبت به پخت برنج احترام بگذارید.

مرحله ششم

در این مرحله بعد از حدود 15 دقیقه برنج را آبکشی کرده و اجازه می دهیم آب اضافی آن خارج شده و خنک شود. بعد از 45 دقیقه که سیب زمینی ها پخته شد از قابلمه خارج می کنیم.

مرحله هفتم

حالا پوست سیب زمینی پخته را جدا می کنیم و به 4 قسمت تقسیم می کنیم تا بهتر له شود. بعد سیب زمینی را در قابلمه ای جداگانه می ریزیم و با گوشت کوب می زنیم و برنج شفته را اضافه می کنیم.

مرحله هشتم

در این مرحله برنج را با سیب زمینی ها می زنیم تا یکدست شوند. در مرحله بعد سیب زمینی و برنج را با دست ورز می دهیم تا قوام بهتری به دست آید سپس مخلوط برنج را کاملا خنک می کنیم.

مرحله نهم

حالا پوست پیاز را جدا می کنیم و به صورت نگینی خرد می کنیم، سپس ماهیتابه مناسبی را روی حرارت می گذاریم و در ماهیتابه کمی روغن می ریزیم و بلافاصله پیاز خرد شده را داخل ماهیتابه می ریزیم و تفت می دهیم تا سبک و شفاف شود. .

مرحله دهم

در این مرحله گوشت چرخ کرده را اضافه کرده و تفت دادن گوشت را ادامه می دهیم تا رنگ گوشت تغییر کند. سپس نمک، فلفل سیاه، زردچوبه، زیره و رب گوجه فرنگی را به گوشت اضافه کنید و سپس تفت دهید.

مرحله یازدهم

در این مرحله تفت دادن را ادامه می دهیم تا سفتی ادویه ها از بین برود و پاستا کاملا سرخ شود. بعد بادام های خیس خورده را کمی خرد می کنیم سپس به مخلوط گوشت اضافه می کنیم و کمی تفت می دهیم.

مرحله دوازدهم

حالا جعفری خرد شده را به مواد میانی اضافه می کنیم سپس تفت دادن را ادامه می دهیم تا رنگ جعفری تغییر کند. در مرحله بعد برای درست کردن پیاز داغ، پوست پیاز را جدا می کنیم و سپس آن را به ورقه های نازک برش می دهیم.

مرحله سیزدهم

در این مرحله یک تابه جداگانه روی حرارت می گذاریم، سپس کمی روغن به آن اضافه می کنیم و پیاز خلال شده را در تابه می ریزیم، سپس می گذاریم پیاز قهوه ای و ترد شود. بعد پیاز داغ را به مواد میانی اضافه می کنیم.

مرحله چهاردهم

حالا مواد میانی را از روی حرارت برداشته سپس زرشک را اضافه کرده و سریع مخلوط می کنیم تا زرشک با حرارت تابه نسوزد. بعد مواد میانی رو به دمای محیط میدیم و میذاریم کاملا خنک بشه.

مرحله پانزدهم

در این مرحله که مخلوط برنج و سیب زمینی کاملا سرد شد، تخم مرغ را به همراه آرد به مخلوط برنج اضافه می کنیم و سپس ورز می دهیم. در نظر داشته باشید که در این صورت مخلوط گوشت کمی چسبنده است اما آرد بیشتری اضافه نکنید.

مرحله شانزدهم

حالا با دست خیس کمی از مخلوط برنج و سیب زمینی را می گیریم سپس کمی از مخلوط گوشت را وسط می ریزیم و فشار می دهیم و گرد می کنیم. اگر مواد چسبناک شد دوباره دستمان را خیس می کنیم.

مرحله هفدهم

در این مرحله قابلمه مناسبی را انتخاب کرده و سپس روی حرارت ملایم قرار می دهیم. بعد داخل تابه روغن می ریزیم تا سیخ ها در آن شناور شوند. بعد کم کم کباب ها را داخل تابه می چینیم.

مرحله هجدهم

در آخر می گذاریم یک طرف کباب ها کاملا سرخ شود سپس بعد از 5 دقیقه کباب را برمی گردانیم تا طرف دیگر آن نیز سرخ شود. سپس کباب عربی را در بشقاب مورد نظر بریزید و با سس دلخواه میل کنید. نوش جان.


نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا