آشپزی

فوت و فن و راز خوشمزگی و طرز تهیه کاکای کدو حلوایی در سال ۱۴۰۳

طرز تهیه کاکا کدو حلوایی

کدو کاکای یکی از شیرینی های خوشمزه و پرطرفدار در استان گیلان است که با مواد مختلفی درست می شود. برای آموزش کامل گام به گام طرز تهیه کدو کاکای به ادامه مطلب بروید. روزیانو سایت آموزشی. با بودن

مواد لازم برای 4 نفر
پوره کدو تنبل 1 فنجان
آرد گندم ½ فنجان
آرد برنج ½ فنجان
تخم مرغ 1 قطعه بزرگ
قند 2 قاشق غذاخوری
ماست 2 قاشق غذاخوری
دارچین 1 قاشق چایخوری
رنگ صورتی 2 قاشق غذاخوری
جوز هندی ¼ قاشق چایخوری

طرز تهیه کاکا کدو حلوایی

مرحله اول

برای تهیه شیرینی کدو کاکا ابتدا باید پوره کدو حلوایی را آماده کنیم برای این کار کدو را بخارپز می کنیم یا با آب کمی می پزیم و کاملا له می کنیم تا مانند پوره کاملا یکدست شود.

مرحله دوم

در این مرحله پوره کدو تنبل را در ظرف مناسبی بریزید. بعد آرد گندم را همراه با آرد برنج روی پوره کدو حلوایی الک می کنیم، سپس ماست را به همراه دارچین، گلاب و جوز هندی به کاسه اضافه می کنیم.

سطح سوم

حالا مواد رو خوب هم میزنیم تا بافتشون یکدست بشه بعد مواد رو مزه میکنیم و به مقدار دلخواه شکر اضافه میکنیم. میزان شکر سلیقه ای است و به سلیقه خود می توانیم آن را کم یا زیاد کنیم.

مرحله چهارم

در این مرحله تخم مرغ را به مواد اضافه کنید و خوب هم بزنید تا بافت یکدست شود. در نظر داشته باشید که غلظت مواد باید به اندازه ای باشد که بتوانید آن را با قاشق داخل تابه بریزید و سرخ کنید.

مرحله پنجم

اگر خمیر شل بود کمی آرد اضافه کنید و با مواد مخلوط کنید تا به غلظت مناسبی برسد. بعد یک ماهیتابه مناسب را روی حرارت گذاشته و چند قاشق روغن اضافه می کنیم.

مرحله ششم

در این مرحله با قاشق از مواد خارج می کنیم و در تابه می گذاریم تا کاملا سرخ شوند. بعد از اینکه یک طرف کلوچه ها کاملا سرخ شد، آنها را ورق می زنیم تا طرف دیگر آنها نیز سرخ شوند.

مرحله هفتم

در مرحله آخر بعد از سرخ شدن کامل شیرینی ها را از روغن خارج می کنیم و روی حوله می گذاریم تا روغن اضافی آن گرفته شود سپس در ظرف مورد نظر می گذاریم و سرو می کنیم.


نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا