آشپزی

فوت و فن و راز خوشمزگی و طرز تهیه ژله بستنی در سال ۱۴۰۳

طرز تهیه ژله بستنی

بستنی ژلاتینی یکی از دسرهای جذاب ایرانی است که خیلی سریع و بدون مشکل درست می شود، آموزش کامل و مرحله به مرحله را ببینید. طرز تهیه ژله بستنی بعدی با روزیانو سایت آموزشی. با بودن

مواد لازم ژله بستنی
ژله رنگی 4 بسته
آب جوش 4 لیوان
فنجان بستنی 1 قطعه
آب سرد 1 لیوان

طرز تهیه ژله بستنی

مرحله اول

برای تهیه ژله بستنی مجلسی باستی را 30 دقیقه قبل از شروع کار از یخچال خارج می کنیم سپس در فضای آشپزخانه می گذاریم و می گذاریم به دمای محیط برسد سپس کاملا آب می شود.

مرحله دوم

در این مرحله یک بسته ژلاتین رنگی را با آب جوش مخلوط می کنیم سپس روی حرارت غیر مستقیم قوری می گذاریم تا ذرات ژلاتین حل شود. بعد اجازه می دهیم ژلاتین در دمای اتاق بماند تا کاملا خنک شود.

سطح سوم

حالا نصف بستنی را به ژلاتین اضافه کنید و هم بزنید تا مواد یکدست و یکدست شوند. بعد ظرف سرو را انتخاب می کنیم و ژلاتین را داخل آن می ریزیم و به مدت 40 دقیقه در یخچال استراحت می دهیم.

مرحله چهارم

در این مرحله ژلاتین دیگر را با ۱ لیوان آب جوش در ظرف مناسبی بریزید و روی حرارت غیر مستقیم کتری قرار دهید تا ذرات ژلاتین حل شود سپس نصف لیوان آب سرد اضافه کنید و هم بزنید.

مرحله پنجم

حالا ظرف ژلاتین را از یخچال خارج می کنیم سپس ژلاتین شفاف را روی آن می ریزیم و به مدت 40 دقیقه در یخچال استراحت می دهیم تا سفت شود. بعد لایه سوم را جداگانه با ترکیب ژلاتین و بستنی درست می کنیم.

مرحله ششم

در این مرحله لایه آخر را با مخلوط ژلاتین و آب سرد درست می کنیم و در ظرف می ریزیم. روزیانو ظرف ژلاتین را به مدت 3 تا 4 ساعت در یخچال قرار می دهیم تا کاملا سفت شود. در آخر ژلاتین منجمد را برای دسر سرو کنید. نوش جان.


نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا