آشپزی

فوت و فن و راز خوشمزگی و طرز تهیه چیپس ذرت در سال ۱۴۰۳

طرز تهیه چیپس ذرت

چیپس ذرت یکی از چیپس های خوشمزه و ساده بین المللی است که با طعم های مختلف درست می شود، آموزش کامل مرحله به مرحله را ببینید. طرز تهیه چیپس ذرت بعدی با روزیانو سایت آموزشی. با بودن

مواد لازم برای چیپس ذرت
ارد ذرت 1 لیوان
آرد گندم ½ فنجان
نمک 1 قاشق مرباخوری
زردچوبه 1 قاشق چایخوری
فلفل 1 قاشق چایخوری
سبزیجات معطر 1 قاشق غذاخوری
روغن مایع 3 قاشق غذاخوری
آب گرم کافی

طرز تهیه چیپس ذرت

مرحله اول

برای تهیه چیپس ذرت خوشمزه و ترد ابتدا یک کاسه مناسب و جادار انتخاب می کنیم سپس آرد ذرت و آرد گندم را به کاسه اضافه می کنیم و مخلوط می کنیم تا یکدست و یکدست شوند.

مرحله دوم

حالا زردچوبه را به همراه پاپریکا و نمک به مخلوط آرد ذرت اضافه می کنیم، دوباره هم می زنیم تا مواد با هم ترکیب شوند. سپس سبزیجات معطر خشک شده (پونه کوهی و شوید خشک) را به کاسه حاوی مخلوط آرد ذرت اضافه می کنیم.

سطح سوم

در این مرحله روغن مایع را به مخلوط آرد ذرت اضافه می کنیم سپس مخلوط می کنیم. سپس آب گرم را کم کم به مخلوط آرد اضافه کنید و هم بزنید تا خمیر نرمی به دست آید که به دست نچسبد.

مرحله چهارم

حالا خمیر را با دست به مدت 5 دقیقه ورز دهید. توجه داشته باشید که خمیر نباید سفت یا خیلی نرم باشد. سپس روی کاسه را با سلفون بپوشانید و بگذارید 1 ساعت در دمای اتاق بماند.

مرحله پنجم

در این مرحله بعد از این مدت خمیر را روی سطح کار قرار می دهیم سپس خمیر را به 2 قسمت تقسیم می کنیم و هر قسمت را به 8 قسمت می کنیم. در مرحله بعد خمیر را در دست گرد کرده و به شکل آجیل در می آوریم.

مرحله ششم

حالا هر قسمت از خمیر را بین 2 لایه نایلون فریزر قرار می دهیم سپس با صفحه صاف فشار می دهیم تا پهن و نازک شود. در مرحله بعد خمیر پیتزا را به اندازه و شکل دلخواه برش می دهیم سپس با چنگال آن را سوراخ می کنیم.

مرحله هفتم

در این مرحله یک ماهیتابه مناسب را روی حرارت ملایم قرار می دهیم سپس روغن را اضافه می کنیم تا سیب زمینی سرخ شده در آن شناور شود. بعد برش های خمیر را در تابه می گذاریم و می گذاریم سرخ شوند.

مرحله هشتم

در آخر وقتی یک طرف سیب زمینی سرخ شد، آن را برمی گردانیم و می گذاریم طرف دیگر سرخ شود. در آخر سیب زمینی سرخ شده را روی حوله می گذاریم تا روغن اضافی آن گرفته شود. در پایان با سس دلخواه سرو می کنیم. نوش جان.


نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا