آشپزی

فوت و فن و راز خوشمزگی و طرز تهیه واویشکا در سال ۱۴۰۳

طرز تهیه واویشکا

واویشکا چرخ کرده یکی از غذاهای سنتی استان های مازندران و گیلان است که نام های مختلفی دارد، آموزش کامل مرحله به مرحله را ببینید. طرز تهیه واویشکا بعدی با روزیانو سایت آموزشی. با بودن

مواد لازم برای 4 نفر
گوشت چرخ کرده 500 گرم
یک پیاز 3 تکه
بابا 2 بزرگ
فلفل قرمز 1 قطعه
گوجه فرنگی 6 بزرگ
نمک و فلفل سیاه کافی
زردچوبه و روغن کافی

طرز تهیه واویشکا

مرحله اول

آماده کردن واویشکا گوشت چرخ کرده خوشمزه ابتدا پیازها را نگینی خرد می کنیم سپس در ماهیتابه مناسبی با کمی روغن می ریزیم. بعد تابه را روی حرارت ملایم قرار می دهیم.

مرحله دوم

در این مرحله پیاز را به آرامی تفت دهید تا شفاف و شیشه ای شود، سپس کمی زردچوبه و فلفل سیاه را به تابه اضافه کنید و خوب تفت دهید تا رنگ پیاز تغییر کند و عطر ادویه ها کاملا خارج شود.

سطح سوم

حالا گوشت چرخ کرده را به تابه اضافه کنید و خوب تفت دهید تا گوشت خوب سرخ شود و رنگ آن تغییر کند. در مرحله بعد پوست گوجه ها را جدا می کنیم و با مخلوط کن یا همزن آن را کاملا پوره می کنیم.

مرحله چهارم

در این مرحله پوره گوجه فرنگی را به تابه اضافه می کنیم. سپس فلفل دلمه ای را ریز خرد کرده و به ماهیتابه اضافه کنید. در مرحله بعد مواد را کمی مخلوط می کنیم تا بافت آن کاملا یکدست شود.

مرحله پنجم

بعد از اینکه مواد کاملا یکدست شد درب قابلمه را می گذاریم و می گذاریم مواد کاملا در آب خودشان بپزند. در حین آشپزی هر چند وقت یکبار به آن سر می زنیم و کمی آن را برمی گردانیم تا غذا به آن نچسبد.

مرحله ششم

در حین پخت، سیب زمینی ها را پوست بگیرید و به قطعات کوچک برش دهید، سپس با آب سرد خوب بشویید. بعد یک ماهیتابه مناسب را روی حرارت قرار می دهیم و کمی روغن اضافه می کنیم.

مرحله هفتم

وقتی روغن داغ شد سیب زمینی ها را به تابه اضافه کنید و خوب تفت دهید تا کاملا سرخ شوند. برای اینکه سیب زمینی ها رنگ بیشتری بگیرند می توانیم در حین تفت دادن کمی زردچوبه اضافه کنیم.

مرحله هشتم

بعد از اینکه آب وارد تابه شد کمی نمک به آن اضافه می کنیم. در آخر واویشکا را در بشقاب مورد نظر می گذاریم سپس روی آن را با سیب زمینی سرخ شده تزئین می کنیم و با نان یا برنج سرو می کنیم.


نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا