آشپزی

فوت و فن و راز خوشمزگی و طرز تهیه ماش پلو با مرغ در سال ۱۴۰۳

طرز تهیه پوره پلو با مرغ.

پوره پلو با مرغ یکی از غذاهای سنتی و لذیذ ایرانی است که با دستور پخت های مختلفی درست می شود، آموزش کامل مرحله به مرحله را ببینید. طرز تهیه پوره پلو با مرغ. بعدی با روزیانو سایت آموزشی. با بودن

مواد لازم برای 4 نفر
برنج 4 فنجان
قرقره 1.5 فنجان
سینه مرغ 1 قطعه کامل
کشمش پیلویی 4 قاشق غذاخوری
یک پیاز 1 قطعه بزرگ
زعفران فرآوری شده 2 قاشق غذاخوری
کره 25 گرم
نمک و فلفل سیاه کافی
زردچوبه و آبلیمو کافی

طرز تهیه پوره پلو با مرغ.

مرحله اول

برای تهیه ماش پلو با مرغ ابتدا ماش ها را در ظرف آب بریزید و بگذارید 10 دقیقه خیس بخورد سپس بشویید و به همراه 2 لیوان آب در قابلمه مناسبی بریزید.

مرحله دوم

در این مرحله قابلمه را روی حرارت می گذاریم و اجازه می دهیم پوره بپزد. لطفا توجه داشته باشید که ماش فقط باید در حدی پخته شود که خام نباشد و خیلی نرم یا له نشود. در همین حین برنج را با آب در ظرفی می ریزیم.

سطح سوم

در نظر داشته باشید که اگر برنج تازه است خیس کردن آن ضروری نیست و می توانیم بعد از شستن آن را بپزیم. بعد یک قابلمه مناسب را تا نیمه از آب پر می کنیم سپس روی حرارت زیاد می گذاریم تا آب زودتر بجوشد.

مرحله چهارم

بعد از به جوش آمدن آب، کمی نمک اضافه می کنیم و هم می زنیم، سپس برنج خیس شده را اضافه می کنیم و به مدت 8 تا 10 دقیقه در آب در حال جوش می گذاریم. آبکشی برنج زنده برای پلو توصیه می شود.

مرحله پنجم

در این مرحله برنج را آبکشی می کنیم. سپس بعد از پخت ماش، آن را در آبکش بریزید تا آب اضافی آن گرفته شود. بعد یک قابلمه مناسب انتخاب کنید و چند قاشق غذاخوری روغن مایع کف قابلمه بریزید.

مرحله ششم

حالا برای ته قابلمه مقداری نان لواش یا سیب زمینی خلال شده ته قابلمه می گذاریم. بعد برنج و ماش آبکش شده را یک لایه داخل قابلمه بریزید سپس در قابلمه را بپوشانید و روی حرارت ملایم قرار دهید.

مرحله هفتم

در حین تهیه پوره پلو، شروع به تهیه سایر مواد می کنیم. برای این کار سینه مرغ را به قطعات کوچک برش می دهیم و همراه با کمی آبلیمو و دم کرده زعفران در ظرف مناسبی می ریزیم.

مرحله هشتم

در این مرحله مقداری نمک و فلفل سیاه به کاسه اضافه کنید و مواد را خوب مخلوط کنید و کنار بگذارید تا گوشت مرغ خوش طعم شود. بعد پیاز را به ورقه های نازک و یکدست خرد می کنیم.

مرحله نهم

حالا یک ماهیتابه مناسب را روی حرارت می گذاریم و کمی روغن اضافه می کنیم. بعد پیاز را اضافه کنید و کمی تفت دهید تا روشن شود، سپس مقداری زردچوبه به تابه اضافه کنید و تفت دادن را ادامه دهید تا پیاز طلایی شود.

مرحله دهم

در این مرحله پیاز را از ماهیتابه خارج می کنیم و کشمش ها را بعد از شستن و خشک کردن با کمی روغن اضافه می کنیم. کشمش ها را تفت دهید تا نرم و نرم شوند سپس آن ها را از ماهیتابه خارج کرده و کنار بگذارید.

مرحله یازدهم

حالا تکه های مرغ را به ماهیتابه کره ای شده اضافه کرده و تفت دهید و خوب تفت دهید. روزیانو پوره پلو را در بشقاب مورد نظر می گذاریم سپس با مرغ و کشمش و پیاز داغ تزئین می کنیم و سرو می کنیم.


نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا