آشپزی

فوت و فن و راز خوشمزگی و طرز تهیه مارمالاد پرتقال در سال ۱۴۰۳

طرز تهیه مارمالاد پرتقال

مارمالاد پرتقال یکی از مرباهای پرطرفدار و بین المللی است که در تهیه انواع شیرینی و کیک از آن استفاده می شود، آموزش کامل مرحله به مرحله را ببینید. طرز تهیه مارمالاد پرتقال بعدی با روزیانو سایت آموزشی. با بودن

مواد تشکیل دهنده مارمالاد پرتقال
فیله پرتقال 2 کیلو
قند 2 کیلو
پودر ژلاتین 2 قاشق غذاخوری
پوست پرتقال 1 قاشق چایخوری

طرز تهیه مارمالاد پرتقال

مرحله اول

برای تهیه مارمالاد پرتقال خانگی ابتدا پرتقال ها را بشویید و سپس پوست آن را کاملا جدا کنید. در مرحله بعد پوست نازک و هسته پرتقال را کم کم جدا می کنیم و سپس فیله های پرتقال را در قابلمه مناسبی می ریزیم.

مرحله دوم

حالا شکر را داخل قابلمه حاوی فیله های پرتقال بریزید سپس قابلمه را روی حرارت ملایم قرار دهید و اجازه دهید شکر آب شود و آب پرتقال بجوشد و کمی غلیظ شود. بعد پوست پرتقال را با دندانه های ریز رنده رنده می کنیم.

سطح سوم

در این مرحله ژلاتین را داخل آب می ریزیم و اجازه می دهیم ژلاتین حالت اسفنجی به خود بگیرد سپس آن را زیر حرارت غیر مستقیم بخار قوری قرار می دهیم و هم می زنیم تا ذرات ژلاتین کاملا حل شده و کاملا شفاف شود.

مرحله چهارم

حالا ژلاتین را به همراه پوست پرتقال داخل قابلمه حاوی مربا می ریزیم و بعد از جوش آمدن قابلمه را از روی حرارت برمی داریم. سپس اجازه دهید مربا در دمای پخت بماند تا کاملا خنک شود.

مرحله پنجم

در این مرحله داخل شیشه را با درب با دستمال تمیز خشک می کنیم و سپس مربای خنک شده را داخل آن می ریزیم. سپس درب شیشه را محکم ببندید و در یخچال نگهداری کنید. نوش جان.


نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا