آشپزی

فوت و فن و راز خوشمزگی و طرز تهیه لازانیا رولی در سال ۱۴۰۳

طرز تهیه رول لازانیا

رول لازانیا یکی از غذاهای خوشمزه و ساده ایتالیایی است که با چند دستور تهیه می شود، آموزش کامل مرحله به مرحله را ببینید. طرز تهیه رول لازانیا بعدی با روزیانو سایت آموزشی. با بودن

مواد لازم برای 4 نفر
لازانیا 1 بسته
سینه مرغ 400 گرم
یک پیاز 2 عدد
پیتزای پنیری 200 گرم
فلفل دلمه ای ½ فلفل دلمه ای
قارچ 5 تکه
رب گوجه فرنگی 1 قاشق غذاخوری
نمک و فلفل سیاه کافی
شامل مواد لازم برای سس می باشد.
شیر نر 2 لیوان
کره 50 گرم
ارد 2 قاشق غذاخوری
سیر 3 قرص
نمک و فلفل سیاه کافی

طرز تهیه رول لازانیا

مرحله اول

آماده کردن رول لازانیا خوشمزه در ابتدای کار پوست پیاز را جدا می کنیم و سپس آن را ریز خرد می کنیم. سپس گوشت مرغ را برش می دهیم و سپس به قطعات کوچک برش می دهیم. بعد قارچ و فلفل دلمه ای را می شوییم.

مرحله دوم

حالا آبکش می کنیم تا آب اضافی آن گرفته شود. در مرحله بعد قارچ را ورقه های نازک و فلفل دلمه ای را به صورت نگینی خرد می کنیم. در مرحله بعد یک ماهیتابه مناسب را روی حرارت ملایم قرار می دهیم سپس کمی روغن داخل تابه می ریزیم.

سطح سوم

در این مرحله پیاز را به ماهیتابه اضافه کنید، سپس تفت دهید تا پیاز سبک و شفاف شود. در مرحله بعد تکه های مرغ را به تابه اضافه می کنیم سپس به تفت دادن ادامه می دهیم تا مرغ سرخ شود و رنگ آن تغییر کند.

مرحله چهارم

حالا ادویه های لازانیا را به مخلوط مرغ اضافه می کنیم سپس تفت می دهیم تا عطر ادویه های لازانیا گرفته شود. سپس قارچ های ورقه شده را به مخلوط مرغ اضافه کنید، سپس تفت دهید تا آب اضافی آن خارج شود.

مرحله پنجم

در این مرحله فلفل دلمه ای خرد شده را به تابه حاوی مخلوط مرغ اضافه می کنیم سپس به تفت دادن ادامه می دهیم تا بوی خامی فلفل دلمه ای از بین برود. در مرحله بعد رب گوجه فرنگی را به مخلوط مرغ اضافه می کنیم.

مرحله ششم

حالا رب گوجه فرنگی را سرخ کنید تا کاملا سرخ شود، سپس تابه را از روی حرارت بردارید. حالا یک قابلمه بزرگ روی آتش می گذاریم و تا نیمه آن را با آب پر می کنیم. بعد کمی نمک و روغن اضافه می کنیم.

مرحله هفتم

در این مرحله که آب به جوش آمد ورقه های لازانیا را داخل آب می ریزیم و می گذارم به مدت 10 دقیقه در قابلمه بجوشد تا نرم شود. وقتی ورقه های لازانیا نرم شدند، آن ها را آبکشی کنید و سپس اجازه دهید آب اضافی آن ها خارج شود.

مرحله هشتم

حالا برای درست کردن سس، قابلمه مناسبی را روی حرارت می گذاریم، سپس کره را به همراه سیر له شده به قابلمه اضافه می کنیم و کمی تفت می دهیم. بعد نمک و فلفل سیاه را به همراه آرد به مخلوط کره و سیر اضافه می کنیم.

مرحله نهم

در این مرحله به تفت دادن ادامه می دهیم تا خامی آرد به دست آید. در مرحله بعد شیر را در 3 مرحله به قابلمه اضافه کنید و مدام هم بزنید تا گلوله های آرد باز شوند. وقتی به غلظت دلخواه رسید از روی حرارت بر می داریم.

مرحله دهم

حالا فر را روی 180 درجه سانتیگراد قرار می دهیم سپس می گذاریم فر کاملا گرم شود. در مرحله بعد روی ظرف مورد نظر کمی سس بشامل می ریزیم و با کفگیر به طور یکنواخت پخش می کنیم. حالا ورقه های لازانیا را روی سطح کار می گذاریم.

مرحله یازدهم

در این مرحله با قاشق سس بشامل را روی ورقه های لازانیا پخش کنید و سپس مخلوط میانی را روی ورقه ها بریزید. در مرحله بعد مقداری پنیر پیتزا روی مواد میانی لازانیا می پاشیم و سپس ورقه لازانیا را گرد کرده و روی بشقاب قرار می دهیم.

مرحله دوم

در این مرحله بقیه ورقه های لازانیا را به همین ترتیب درست می کنیم و با هم در ظرف می چینیم. بعد پنیر پیتزا را روی رول های لازانیا می ریزیم سپس در طبقه وسط فر قرار می دهیم و اجازه می دهیم لازانیا به مدت 30 دقیقه بپزد.

مرحله سیزدهم

روزیانو بعد از 30 دقیقه که رول های لازانیا پخته شد، گریل را روشن می کنیم تا پنیر لازانیا قهوه ای رنگ شود. سپس آن را از فر خارج کرده و در ظرف مورد نظر قرار دهید و با سس دلخواه سرو کنید. نوش جان.


نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا