آشپزی

فوت و فن و راز خوشمزگی و طرز تهیه شیرینی نان برنجی ساده در سال ۱۴۰۳

طرز تهیه نان برنجی ساده

خمیر نان یکی از انواع شیرینی های سنتی و باستانی ایرانی است که در شهرهای مختلف با دستور پخت و مواد اولیه مختلف تهیه می شود، آموزش کامل مرحله به مرحله را ببینید. طرز تهیه نان برنجی ساده بعدی با روزیانو سایت آموزشی. با بودن

مواد لازم شیرینی پف دار نان برنجی ساده
قند 200 گرم
کره یا روغن جامد 200 گرم
زرده 2 عدد
آرد برنج 500 گرم
تخم خرفه 1 قاشق غذاخوری
رنگ صورتی 4 قاشق غذاخوری
زعفران فرآوری شده 2 قاشق غذاخوری
پودر هل ½ قاشق چای خوری

طرز تهیه نان برنجی ساده

مرحله اول

آماده کردن نان برنجی خوشمزه ابتدا کره را در دمای محیط به همراه پودر قند داخل ظرف مناسبی می ریزیم سپس با دور تند مواد را خوب هم می زنیم تا بافت آن یکدست و رنگ آن کرمی شود.

مرحله دوم

در این مرحله زرده تخم مرغ در دمای اتاق را به کاسه اضافه کنید و یک دقیقه دیگر مواد را هم بزنید تا بافت آنها یکدست شود. سپس پودر هل را با آرد برنج مخلوط کرده و دو بار الک می کنیم.

سطح سوم

حالا دوباره مخلوط آرد برنج را داخل صافی بریزید و این بار روی مواد داخل کاسه الک کنید و با بقیه مواد مخلوط کنید. در مرحله بعد گلاب را کم کم اضافه کنید و با کفگیر مواد را مخلوط کنید تا خمیر نرمی به دست آید.

مرحله چهارم

پس از جمع کردن خمیر نرمی که به دستتان نچسبد، گلاب را اضافه نمی کنیم. در آخر خمیر را به دو قسمت تقسیم کرده و زعفران آماده شده را به یک قسمت اضافه کرده و خمیر را ورز دهید.

مرحله پنجم

در نظر داشته باشید که این خمیر را فقط باید با لیسک ورز دهید زیرا اگر با دست این کار را انجام دهیم روغن خمیر برمی گردد. سپس خمیر را در کیسه فریزر قرار داده و به مدت یک ساعت در یخچال قرار دهید.

مرحله ششم

بعد از این مدت فر را با دمای 170 درجه سانتی گراد روشن می کنیم سپس سینی فر را با کاغذ روغنی می پوشانیم. بعد خمیر را به اندازه یک گردو برداشته و به شکل گرد در می آوریم و در سینی فر می گذاریم.

مرحله هفتم

به همین ترتیب تمام خمیر را آماده می کنیم و در سینی فر می گذاریم. در مرحله بعد مقداری تخم مرغ خرفه را به خمیر اضافه می کنیم. اگر می خواهید شیرینی ها زیباتر شوند می توانیم روی خمیر مهر مورد نظر را مهر کنیم.

مرحله هشتم

بعد از گرم شدن کامل فر، ظرف را در طبقه بالایی فر قرار دهید و اجازه دهید شیرینی ها به مدت 15 تا 20 دقیقه بپزند. وقتی شیرینی ها طلایی شدند می توانیم از فر خارج کنیم.

مرحله نهم

در این مرحله سینی را از فر خارج می کنیم و می گذاریم کوکی ها کاملا خنک شوند. بعد از خنک شدن کامل نبات ها را در ظرف مورد نظر قرار داده و سرو کنید.


نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا