آشپزی

فوت و فن و راز خوشمزگی و طرز تهیه شیرینی میکادو ساده در سال ۱۴۰۳

طرز تهیه شیرینی ساده میکادو

شیرینی میکادو یکی از انواع شیرینی های نوستالژیک ایرانی است که قبلا برای پذیرایی در مجالس استفاده می شد، آموزش کامل مرحله به مرحله را ببینید. طرز تهیه شیرینی ساده میکادو بعدی با روزیانو سایت آموزشی. با بودن

مواد ساده پخت میکادو
آرد سفید 2 فنجان
آرد نخودچی ¾ قرارداد
شکر پودر شده 1 فنجان
روغن مایع 1 فنجان
کره یا روغن جامد ¾ فنجان
قدرت کاکائو 4 قاشق غذاخوری
پودر هل ½ قاشق چای خوری
نان میکادو 6 ورق

طرز تهیه شیرینی ساده میکادو

مرحله اول

آماده کردن شیرینی میکادو بازاری ابتدا آرد را سه بار الک کرده و سپس در ظرف مناسبی بریزید. بعد تابه را روی حرارت می گذاریم و آرام آرام تفت می دهیم تا طعم خامی و بوی آرد کاملا از بین برود.

مرحله دوم

تفت دادن آرد حدود 20 تا 30 دقیقه طول می کشد. پس از برداشتن خامی آرد، آرد نخودچی را در تابه الک کرده و 5 دقیقه دیگر به تفت دادن آرد ادامه دهید سپس پودر کاکائو را داخل تابه الک کنید.

سطح سوم

حالا مواد را با هم ترکیب می کنیم سپس تابه را از روی حرارت بردارید. بعد مخلوط آرد و پودر کاکائو رو دوباره الک میکنیم و داخل تابه میریزیم. بعد تابه را دوباره روی حرارت قرار می دهیم.

مرحله چهارم

در این مرحله روغن، کره، پودر هل و پودر قند را به تابه اضافه کنید و مواد را خوب هم بزنید تا بافت آنها یکدست شود. مواد را به مدت 2 دقیقه با هم تفت دهید تا یکدست شود سپس تابه را از روی حرارت بردارید.

مرحله پنجم

حالا چند دقیقه صبر می کنیم تا مواد از روی حرارت برداشته شده و تقریبا گرم شوند. در مرحله بعد نان میکادو را روی سطح کار گذاشته و مقداری از مواد را روی نان میکادو بریزید و با کفگیر یا کفگیر روی نان پخش کنید.

مرحله ششم

در این مرحله یک تکه نان دیگر را روی مواد قرار می دهیم و دوباره کمی خمیر روی نان پخش می کنیم. به همین ترتیب چند لایه شیرینی اضافه می کنیم تا همه مواد استفاده شود سپس یک جسم سنگین اضافه می کنیم.

مرحله هفتم

حالا کیک را به مدت 3 ساعت در یخچال می گذاریم تا خودش را بگیرد و لایه های کیک خوب به هم بچسبد. در آخر خمیر را از یخچال خارج کرده و با چاقوی دندانه دار برش بزنید و در ظرف سرو بچینید.


نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا