آشپزی

فوت و فن و راز خوشمزگی و طرز تهیه شیرینی رویال بادام در سال ۱۴۰۳

طرز تهیه کیک بادام واقعی

شیرینی رویال بادام یکی از شیرینی های بین المللی ساده و خوشمزه است که معمولا برای پذیرایی استفاده می شود، آموزش کامل مرحله به مرحله را ببینید. طرز تهیه کیک بادام واقعی بعدی با روزیانو سایت آموزشی. با بودن

مواد لازم شیرینی بادام شاهی
آرد سفید 300 گرم
پودر بادام 50 گرم
پودر هل یا اسانس هل ½ قاشق چای خوری
شکر پودر شده 100 گرم
روغن جامد شیرینی پزی 125 گرم
مغز بادام کافی

طرز تهیه کیک بادام واقعی

مرحله اول

برای تهیه خمیر بادام شاهی ساده ابتدا پودر قند را در صافی می ریزیم و در ظرف مناسبی الک می کنیم سپس روغن جامد را اضافه می کنیم و با همزن برقی به مدت 5 دقیقه هم می زنیم.

مرحله دوم

حالا بعد از گذشت این مدت که مخلوط پودر قند سبک و کرمی شد، پودر بادام و پودر هل را اضافه کنید و دوباره با همزن برقی هم بزنید تا مواد یکدست و یکدست شوند. سپس آرد را داخل صافی بریزید.

سطح سوم

در این مرحله آرد را 3 بار الک می کنیم سپس آرد را به صورت کنترل شده به مخلوط پودر قند اضافه می کنیم و ورز می دهیم و وقتی خمیر لطیفی در کاسه جمع شد از اضافه کردن آرد خودداری می کنیم.

مرحله چهارم

حالا خمیر را در کیسه فریزر قرار می دهیم و با وردنه پهن می کنیم سپس خمیر را به مدت 1 ساعت در یخچال استراحت می دهیم. سپس پس از گذشت این مدت، سطح کار را با کیسه فریزر می پوشانیم.

مرحله پنجم

در این مرحله خمیر را از یخچال خارج کرده و در کیسه فریزر قرار می دهیم. بعد دوباره روی خمیر را با کیسه فریزر بپوشانید و با وردنه به قطر 1 سانتی متر باز کنید سپس با قالب مورد نظر برش بزنید.

مرحله ششم

حالا فر را روی 170 درجه سانتیگراد قرار می دهیم سپس می گذاریم فر کاملا گرم شود. سپس سینی فر را با کاغذ روغنی بپوشانید و پفک را روی کاغذ روغنی قرار دهید.

مرحله هفتم

در این مرحله یک ماهیتابه مناسب را روی حرارت ملایم قرار می دهیم و بادام ها را داخل ماهیتابه می ریزیم سپس آنها را تفت می دهیم تا بوی بادام خام از بین برود. بعد به عنوان تزیین روی پفک بادام می ریزیم.

مرحله هشتم

حالا سینی را در طبقه وسط فر قرار می دهیم سپس پاستاهای واقعی را به مدت 12 تا 15 دقیقه در فر می گذاریم تا کاملا بپزند. بعد از این مدت سینی را از فر خارج می کنیم.

مرحله نهم

در آخر بدون اینکه به کوکی ها دست بزنیم می گذاریم کاملا خنک شوند. بعد شیرینی شاهی را در هر ظرفی که می خواهیم می چینیم و با چای زعفران تازه دم کرده سرو می کنیم. نوش جان.


نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا