آشپزی

فوت و فن و راز خوشمزگی و طرز تهیه شیرینی زبان در سال ۱۴۰۳

طرز تهیه شیرینی زبان.

شیرینی ذباح یکی از قدیمی ترین شیرینی های ایرانی است که در گذشته با نام شیرینی مجلسی شناخته می شد، آموزش کامل مرحله به مرحله را ببینید. طرز تهیه شیرینی زبان. بعدی با روزیانو سایت آموزشی. با

مواد لازم برای شیرینی.
ارد 100 گرم
مخمر فوری 15 گرم
نمک 10 گرم
تخم مرغ 1 قطعه
قند 20 گرم
کره برای شیرینی 200 گرم
کره 30 گرم
اب 220 گرم
زرده 1 قطعه

طرز تهیه شیرینی زبان

مرحله اول

آماده کردن شیرینی زبان ساده. هنگام شروع کار، کره را 30 دقیقه قبل از یخچال خارج می کنیم، سپس در آشپزخانه قرار می دهیم و سپس اجازه می دهیم کره به دمای محیط برسد و کاملا نرم شود.

مرحله دوم

حالا آرد را در صافی بریزید سپس 3 بار الک کنید و در ظرف مناسبی بریزید. در مرحله بعد مایه را به همراه نمک و شکر به آرد اضافه کنید سپس مخلوط کنید تا مواد یکدست و یکدست شوند.

سطح سوم

در این مرحله تخم مرغ را به آرد اضافه می کنیم سپس کمی ورز می دهیم. در مرحله بعد به تدریج آب را به مخلوط آرد اضافه کنید سپس ورز دهید تا خمیر یکدست شود سپس کره را اضافه کرده و به ورز دادن ادامه دهید.

مرحله چهارم

حالا وقتی خمیر نرمی به دست آوردید که به دستتان نچسبد، ورز دادن را متوقف کنید. سپس روی کاسه را سلفون بپوشانید و خمیر را 30 دقیقه در دمای اتاق استراحت دهید تا حجم بگیرد.

مرحله پنجم

در این مرحله بعد از این مدت روی سطح کار آرد پاشی می کنیم سپس خمیر را روی سطح کار قرار می دهیم. در مرحله بعد خمیر را با وردنه پهن می کنیم سپس کره شیرینی را وسط خمیر قرار می دهیم.

مرحله ششم

حالا نیمی از خمیر را روی کره می ریزیم و روی کره را کاملا با خمیر می پوشانیم. در مرحله بعد با وردنه دو طرف خمیر را فشار می دهیم سپس آن را کاملا باز می کنیم و سپس خمیر را دو برابر می کنیم.

مرحله هفتم

در این مرحله آرد اضافی چسبیده به خمیر را با برس تمیز تمیز می کنم و دوباره با کمک وردنه دو طرف آن را باز می کنم. بعد 3 بار این کار را انجام می دهیم تا کره و خمیر کاملا یکدست شود.

مرحله هشتم

حالا خمیر را با چاقوی 1 سانت باز می کنیم سپس با کاتر شیرینی پزی قالب می زنیم. بعد برش های سطحی روی خمیر میزنیم سپس سینی فر را با کاغذ روغنی میپوشانیم و خمیر را با فاصله داخل آن میچینیم.

مرحله نهم

در این مرحله زرده تخم مرغ را با چنگال هم می زنیم تا از حالت انعقاد خارج شود. حالا برس را به زرده تخم مرغ آغشته کرده و سپس روی خمیر بمالید. سپس روی خمیر را با پارچه ای بپوشانید و بگذارید ۱ ساعت بماند.

مرحله دهم

حالا فر را روی 180 درجه سانتیگراد قرار می دهیم و می گذاریم کاملا گرم شود. در مرحله بعد شیرینی ها را در طبقه وسط فر قرار می دهیم سپس اجازه می دهیم 20 دقیقه در فر بماند تا کاملا بپزد.

مرحله یازدهم

در آخر بعد از گذشت این مدت شیرینی ها را از فر خارج کرده سپس با شربت بار و پودر نارگیل به دلخواه تزئین می کنیم. در انتها شیرینی ها را در ظرف مورد نظر خود می گذاریم سپس با چای تازه دم کرده سرو می کنیم. نوش جان.


نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا