آشپزی

فوت و فن و راز خوشمزگی و طرز تهیه سوسیس مرغ در سال ۱۴۰۳

طرز تهیه سوسیس مرغ

سوسیس مرغ یکی از انواع فرآورده های گوشت مرغ خوشمزه و پرطرفدار است که با طعم های متنوع درست می شود، آموزش کامل و مرحله به مرحله را ببینید. طرز تهیه سوسیس مرغ بعدی با روزیانو سایت آموزشی. با بودن

مواد لازم سوسیس مرغ
چوب طبل 500 گرم
تخم مرغ 1 قطعه
آرد گندم 2 قاشق غذاخوری
نشاسته ذرت 1 قاشق غذاخوری
شیر خشک (اختیاری) 1 قاشق غذاخوری
یخ خرد شده ¼ فنجان
سیر 3 قرص
روغن مایع یا زیتون ¼ فنجان
ادویه سوسیس
نمک 1 قاشق غذاخوری
فلفل سیاه ½ قاشق چای خوری
فلفل قرمز ¼ قاشق چای خوری
فلفل 1 قاشق غذاخوری
پودر تخم گشنیز ¼ قاشق چای خوری
پودر آویشن ½ قاشق چای خوری
پودر دارچین ⅛ قاشق چایخوری
پودر زنجبیل ¼ قاشق چای خوری

طرز تهیه سوسیس مرغ

مرحله اول

برای تهیه سوسیس مرغ خوشمزه و ساده ابتدا ران مرغ را به قطعات کوچک تقسیم می کنیم سپس همراه با حبه های سیر در چرخ گوشت می ریزیم و چرخ می کنیم و سپس مواد را 2 بار در چرخ گوشت می ریزیم و چرخ می کنیم. آنها را دوباره .

مرحله دوم

حالا مرغ چرخ کرده را در غذاساز بریزید سپس روغن را اضافه کنید و 5 دقیقه مخلوط کنید. سپس تخم مرغ، فلفل سیاه، فلفل قرمز، پاپریکا، پودر تخم گشنیز، پودر آویشن، پودر دارچین، پودر زنجبیل و نمک را اضافه کنید.

سطح سوم

در این مرحله مخلوط مرغ را ۲ دقیقه دیگر هم میزنیم تا مواد به صورت خمیر درآیند. بعد چند تکه یخ در غذاساز میریزیم تا گوشت مرغ بریده نشود سپس آرد گندم و نشاسته ذرت و پودر شیر را با هم مخلوط میکنیم.

مرحله چهارم

حالا مخلوط آرد و نشاسته ذرت را به غذاساز اضافه کنید سپس خوب هم بزنید تا مواد با هم ترکیب شوند. در نظر داشته باشید که هرچه بیشتر مخلوط سوسیس را مخلوط کنید، مواد چسبنده تر و سوسیس بهتر می شود.

مرحله پنجم

در این مرحله دوباره مواد را با هم مخلوط می کنیم تا مواد خمیری و خیلی چسبنده شوند. بعد مواد سوسیس را در قیف یکبار مصرف یا قیف پارچه ای بریزید. در مرحله بعد انتهای پوسته مخصوص کالباس را با نخ محکم می بندیم تا مواد نریزد.

مرحله ششم

حالا سس سوسیس را با قیف داخل درب کالباس تزریق می کنیم. در مرحله بعد با سوزن 2 تا 3 سوراخ در انتهای درب ایجاد می کنیم تا هوای اضافی بین سوسیس خارج شود سپس با دست سوسیس را به سمت جلو فشار می دهیم تا هوای باقی مانده خارج شود.

مرحله هفتم

در این مرحله سوسیس را به اندازه دلخواه می پیچیم و سپس قسمت های پیچ خورده را با نخ محکم می بندیم. بعد یک قابلمه را تا نیمه از آب پر می کنیم سپس روی حرارت می گذاریم تا بجوشد. بعد یک سه پایه یا حلقه داخل قابلمه می گذاریم.

مرحله هشتم

حالا سوسیس را در صافی می گذاریم سپس آبکش را در حلقه یا سه پایه می گذاریم. بعد درب قابلمه را می بندیم و سوسیس ها را به مدت 1 ساعت دم می دهیم. لطفا توجه داشته باشید که سوسیس ها به هیچ وجه نباید با آب تماس داشته باشند.

مرحله نهم

بعد از 1 ساعت سوسیس را از صافی خارج کرده و بلافاصله به مدت 15 دقیقه در ظرف آب و یخ استراحت می دهیم. بعد سوسیس ها را از آب خارج می کنیم و به مدت 24 ساعت در یخچال استراحت می دهیم.

مرحله دهم

در آخر سوسیس ها را از یخچال خارج می کنیم سپس حلقه ای برش می دهیم. در پایان این سوسیس خوشمزه را با نان، خیارشور و گوجه فرنگی در کنار عزیزانتان سرو کنید. نوش جان.


نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا