آشپزی

فوت و فن و راز خوشمزگی و طرز تهیه دونات ساده در سال ۱۴۰۳

طرز تهیه دونات ساده

دونات یکی از شیرینی های بین المللی خوشمزه و پرطرفدار است که با طعم های مختلف درست می شود، آموزش کامل مرحله به مرحله را ببینید. طرز تهیه دونات ساده بعدی با روزیانو سایت آموزشی. با بودن

مواد لازم برای دونات.
آرد قنادی 4 لیوان
قند 3 قاشق غذاخوری
نمک نوک یک قاشق چای خوری
وانیل نوک یک قاشق چای خوری
مخمر فوری 1 قاشق غذاخوری
شیر نر 1 لیوان
کره 100 گرم
تخم مرغ 2 عدد
روغن مایع کافی

طرز تهیه دونات ساده

مرحله اول

آماده کردن دونات های خوشمزه در ابتدای کار کاسه مناسبی را انتخاب می کنیم سپس نمک و شکر و وانیل و مایه خمیر را اضافه می کنیم و با یک دست خوب مخلوط می کنیم سپس آرد را داخل الک می ریزیم و در ظرف الک می کنیم.

مرحله دوم

حالا دوباره هم میزنیم تا مواد با هم ترکیب شوند. بعد یک قابلمه مناسب را روی حرارت ملایم قرار می دهیم سپس شیر را اضافه می کنیم و می گذاریم شیر داغ شود. لطفا توجه داشته باشید که شیر جوش نیامد.

سطح سوم

در این مرحله کره را روی حرارت غیر مستقیم قرار می دهیم تا کمی نرم شود. سپس شیر گرم، کره و تخم مرغ را در ظرف حاوی مخلوط آرد بریزید و با قاشق کمی مواد را مخلوط کنید سپس با دست خوب ورز دهید.

مرحله چهارم

در این مرحله مقداری آرد روی سطح کار بپاشید و سپس خمیر را به سطح کار منتقل کنید. در مرحله بعد با دست به مدت 15 دقیقه خوب ورز می دهیم تا خمیر نرمی به دست بیاید که به دست نچسبد.

مرحله پنجم

توجه داشته باشید که اگر خمیر به دست چسبید، کمی آرد اضافه کنید. بعد یک کاسه مناسب و جادار انتخاب می کنیم سپس با کمی روغن چرب می کنیم و خمیر را داخل کاسه می گذاریم.

مرحله ششم

در این مرحله روی کاسه را با سلفون می پوشانیم و خمیر را به مدت 1 ساعت در دمای محیط استراحت می دهیم. توجه داشته باشید که زمان استراحت خمیر نباید بیشتر از 1 ساعت باشد. سپس روی سطح کارتان کمی آرد بپاشید.

مرحله هفتم

در این مرحله خمیر را روی سطح کار انتقال می دهیم سپس با دست ورز می دهیم تا حجم و پف کند. بعد به کمک وردنه خمیر را به قطر 1 سانتی متر باز می کنیم و با قالب دونات قالب می زنیم.

مرحله هشتم

در نظر داشته باشید که اگر خمیر را دوباره کنار هم قرار دهید و آن را رول کنید از کیفیت آن کاسته می شود. سپس برش های دونات را روی کاغذ چرب شده قرار می دهیم و روی آن را با نایلون فریزر می پوشانیم و به مدت 30 دقیقه استراحت می دهیم.

مرحله نهم

در این مرحله قابلمه مناسبی را انتخاب کرده و سپس روی حرارت ملایم قرار می دهیم. سپس روغن مایع را اضافه می کنیم تا دونات ها در روغن شناور شوند، سپس وقتی روغن کاملا داغ شد دونات ها را به آرامی وارد روغن می کنیم.

مرحله دهم

حالا با قاشق روی خمیر روغن داغ بریزید تا خمیر پف کند و دانه ها پخته شوند. همه دونات ها را به همین ترتیب سرخ می کنیم. پس از سرخ شدن دو طرف دونات ها، روغن اضافی آن را با حوله بردارید.

مرحله یازدهم

بعد از اینکه روغن اضافی دونات ها کاملا گرفته شد، می توانیم به دلخواه آنها را با مواد دلخواه تزیین کرده و سرو کنیم. معمولاً برای تزیین دونات از سس شکلات یا شکلات آب شده استفاده می شود. نوش جان.


نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا