آشپزی

فوت و فن و راز خوشمزگی و طرز تهیه خورش داوود پاشا ترکیه ای در سال ۱۴۰۳

طرز تهیه خورش ترکی داوود پاشا

خورش داوود پاشا یکی از غذاهای باستانی ترکیه است که توسط شخصی به نام داوود پاشا اختراع شده است و به همین دلیل به این نام معروف شده است، آموزش کامل مرحله به مرحله را ببینید. طرز تهیه خورش ترکی داوود پاشا بعدی با روزیانو سایت آموزشی. با بودن

مواد لازم برای 4 نفر
گوشت چرخ کرده 500 گرم
یک پیاز 2 عدد
نعناع خشک 1 قاشق غذاخوری
رب انار ترش یا ملاس 2 قاشق غذاخوری
اب 1 لیوان
نمک و فلفل سیاه کافی
زردچوبه و روغن کافی

طرز تهیه خورش ترکی داوود پاشا

مرحله اول

آماده کردن خورش داود پاشا مجلسی ابتدا یکی از پیازها را پوست گرفته و خوب می شوییم سپس با رنده ریز رنده می کنیم. سپس آب اضافی پیاز را خارج کرده و در ظرف مناسبی می ریزیم.

مرحله دوم

در این مرحله گوشت چرخ کرده را به همراه کمی نمک، فلفل سیاه و زردچوبه به کاسه اضافه کنید و مواد را خوب هم بزنید تا یکدست شوند. سپس مخلوط را با دست به مدت 10 دقیقه ورز می دهیم.

سطح سوم

حالا با مخلوط گوشت چرخ کرده گلوله هایی به اندازه گردو درست می کنیم. بعد کوفته ها را در سینی می چینیم و روی سینی را سلفون می پوشانیم. روزیانو سینی را به مدت یک ساعت در یخچال قرار می دهیم.

مرحله چهارم

بعد از یک ساعت کوفته ها را از یخچال خارج می کنیم. بعد یک ماهیتابه مناسب را روی حرارت قرار می دهیم و کمی روغن اضافه می کنیم. در مرحله بعد کوفته ها را به تابه اضافه کرده و به طور یکنواخت تفت دهید.

مرحله پنجم

بعد از اینکه کوفته ها کاملا سرخ شدند، آنها را از ماهیتابه خارج کرده و کنار بگذارید. بعد، پیاز باقی مانده را به صورت نگینی یا ورقه های کوچک خرد کنید. بعد یک قابلمه مناسب را روی حرارت ملایم قرار می دهیم.

مرحله ششم

در این مرحله پیاز خرد شده را به همراه کمی روغن به قابلمه اضافه می کنیم و خوب تفت می دهیم تا کمی تغییر رنگ دهد. در مرحله بعد کمی نمک و فلفل سیاه و زردچوبه به قابلمه اضافه می کنیم و به همراه پیاز چند دقیقه تفت می دهیم.

مرحله هفتم

بعد از اینکه عطر ادویه ها آزاد شد، نعناع خشک را اضافه کرده و کمی تفت دهید، سپس رب انار را با ۱ لیوان آب رقیق کرده و به قابلمه اضافه کنید. بعد کمی زمان می دهیم تا آب شروع به جوشیدن کند.

مرحله هشتم

بعد از به جوش آمدن آب حرارت زیر قابلمه را کم می کنیم سپس کوفته های سرخ شده را به قابلمه اضافه می کنیم و می گذاریم به مدت 30 دقیقه تا یک ساعت در سس بجوشد تا کاملا بپزند.

مرحله نهم

در صورت تمایل می توانیم قبل از افزودن کوفته ها به سس مقداری گردوی آسیاب شده به سس اضافه کنیم تا روغن بیشتری اضافه شود. در آخر خورش را در بشقاب مورد نظر می گذاریم و با برنج سرو می کنیم.


نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا