آشپزی

فوت و فن و راز خوشمزگی و طرز تهیه حلوا کاستارد در سال ۱۴۰۳

طرز تهیه حلوای کاسترد

حلوا کاستارد یا کاسترد یکی از انواع حلوای بین المللی خوشمزه است که اغلب برای پذیرایی استفاده می شود، آموزش کامل و مرحله به مرحله را ببینید. طرز تهیه حلوای کاسترد بعدی با روزیانو سایت آموزشی. با بودن

مواد لازم برای کاسترد حلوا.
پودر فلن 1 لیوان
اب 3 لیوان
قند 1 و ¼ فنجان
رنگ صورتی ½ فنجان
روغن 4 قاشق غذاخوری
پودر هل ½ قاشق چای خوری
گردو و خلال بادام کافی

طرز تهیه حلوای کاسترد

مرحله اول

برای تهیه حلوای کاسترد خوشمزه ابتدا یک قابلمه نچسب را روی حرارت ملایم قرار دهید سپس شکر و آب را به قابلمه اضافه کنید. بعد خوب هم میزنیم تا شکر در آب حل بشه و به شکل شربت در بیاد.

مرحله دوم

در این مرحله بعد از غلیظ شدن شربت آن را از روی حرارت برداشته و سپس می گذاریم خنک شود. سپس پودر کاسترد را در یک قابلمه نچسب بریزید سپس آب را اضافه کنید و مخلوط کنید تا پودر کاسترد در آب حل شود.

سطح سوم

حالا مخلوط پودر کاسترد و آب را روی حرارت قرار دهید و سپس با قاشق چوبی مدام هم بزنید تا مواد به غلظت دلخواه برسند. نکته: مخلوط کردن پودر کاسترد را تا زمانی که سفت شود متوقف نکنید.

مرحله چهارم

بعد از 10 دقیقه شربت را به تدریج به مخلوط کاسترد اضافه کنید سپس خوب هم بزنید تا مواد یکدست شود. بعد به مدت 10 تا 15 دقیقه مدام هم میزنیم تا مواد یکدست و شفاف شوند.

مرحله پنجم

در این مرحله گلاب و هل را برای طعم بهتر حلوا اضافه می کنیم سپس خوب مخلوط می کنیم تا عطر گلاب و هل گرفته شود. بعد برای تزیین گردو و خلال بادام را به خامه حلوا اضافه کنید و دوباره مخلوط کنید.

مرحله ششم

در آخر حلوای کاسترد را در ظرف بریزید و به مدت 1 تا 2 ساعت در یخچال استراحت دهید. در مرحله بعد حلوا را از یخچال خارج کرده و به شکل دلخواه برش بزنید و در ظرف مورد نظر قرار دهید و سرو کنید. نوش جان.


نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا