آشپزی

فوت و فن و راز خوشمزگی و طرز تهیه حلوا ارده ساده در سال ۱۴۰۳

طرز تهیه حلوای ساده

حلوا ارده که از آرد کنجد تهیه می شود یکی از پرطرفدارترین انواع صبحانه در بین ایرانیان است، آموزش کامل مرحله به مرحله را ببینید. طرز تهیه حلوای ساده بعدی با روزیانو سایت آموزشی. با بودن

مواد لازم برای حلوای ساده.
بسوزانید ⅔ تا 1 فنجان
شیرخشک شیرین ¾ فنجان
شکر پودر شده 1 فنجان
خلال پسته ½ فنجان

طرز تهیه حلوای ساده

مرحله اول

برای تهیه یک حلوای خوشمزه و خانگی ابتدا پودر قند را به همراه پودر شیر و آرد در ظرف مناسبی اضافه می کنیم و با قاشق چوبی هم می زنیم تا مواد یکدست شود، حالا باید با دست مواد را ورز دهیم.

مرحله دوم

توجه داشته باشید که می توانیم مقدار آرد را به سلیقه خود کم یا زیاد کنیم. اگر بخواهیم حلوای ارده سفت و خشک باشد باید از دو سوم ارده برای تهیه حلوای ارده استفاده کنیم.

سطح سوم

اگر بخواهیم حلوای ارده نرم و کشدار باشد باید از پیمانه ارده استفاده کنیم. پس از یکنواخت شدن مواد باید تا حدی ورز دهیم تا کاملا یکدست شوند. پس از اینکه مخلوط ارده یکدست شد، نوبت به اضافه کردن پسته می رسد.

مرحله چهارم

در این مرحله داخل ظرف مناسب را با سلفون یا کیسه پلاستیکی می پوشانیم سپس مخلوط حلوا را داخل ظرف می ریزیم و خوب فشار می دهیم. سپس خلال پسته را روی حلوا پهن می کنیم.

مرحله پنجم

حالا خلال های پسته را خوب فشار می دهیم تا داخل بافت حلوا جا بیفتد. البته اضافه کردن خلال پسته اختیاری است و می توانیم با توجه به ذائقه خود از انواع آجیل دیگر برای تزیین حلوا استفاده کنیم.

مرحله ششم

در این مرحله ظرف حاوی حلوا را در فریزر قرار دهید و بگذارید ۸ ساعت بماند تا حلوا سفت شود. در آخر حلوا را از فریزر خارج کرده سپس از ظرف خارج کرده و برش می دهیم تا مزه دار شود.


نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا