آشپزی

فوت و فن و راز خوشمزگی و طرز تهیه تپسی کباب در سال ۱۴۰۳

طرز تهیه سینی کباب

کباب تپسی یکی از غذاهای اصلی ترکیه است که شباهت زیادی به کباب دارد، آموزش کامل و مرحله به مرحله را ببینید. طرز تهیه سینی کباب بعدی با روزیانو سایت آموزشی. با بودن

مواد لازم برای 2 نفر
گوشت چرخ کرده 250 گرم
سیر 1 قرص
جعفری 2 تا 3 قاشق غذاخوری
یک پیاز 2 عدد
بادمجان 1 قطعه
گوجه فرنگی 2 عدد
فلفل سبز تند 3 تکه
آرد سوخاری 2 قاشق غذاخوری
نمک، فلفل سیاه و ادویه کاری. کافی

طرز تهیه سینی کباب

مرحله اول

برای تهیه سینی کباب خوشمزه ابتدا گوشت را به قطعات کوچک تقسیم می کنیم سپس در چرخ گوشت گذاشته و در ظرف مناسبی چرخ می کنیم. بعد پوست 1 عدد پیاز را جدا می کنیم و سپس می شوییم.

مرحله دوم

حالا پیاز را با میخک های ریز رنده شده رنده می کنیم. سپس پوست سیر را جدا کرده و مانند پیاز ریز رنده کنید و به گوشت چرخ کرده اضافه کنید. بعد جعفری را شسته و در آبکش می گذاریم.

سطح سوم

در این مرحله می گذاریم آب اضافی جعفری کاملاً کشیده شود. در مرحله بعد جعفری را روی تخته گوشت قرار می دهیم سپس آن را ریز خرد می کنیم و به همراه نمک و آرد سوخاری و فلفل سیاه و ادویه کاری به گوشت چرخ کرده اضافه می کنیم.

مرحله چهارم

حالا مخلوط گوشت چرخ کرده را با دست خوب ورز می دهیم تا مواد با هم ترکیب و منسجم شود. سپس روی کاسه حاوی گوشت را سلفون بپوشانید و به مدت 30 دقیقه در یخچال استراحت دهید.

مرحله پنجم

در این مرحله بادمجان ها را شسته سپس کلاه را برداشته و حلقه ای برش می دهیم. در مرحله بعد حلقه های بادمجان را در ظرفی حاوی آب و نمک ریخته و به مدت 20 دقیقه در آن استراحت می دهیم.

مرحله ششم

حالا بعد از این مدت که تلخی بادمجان ها کاملا از بین رفت، در آبکش می گذاریم و می گذاریم آب اضافی آن کشیده شود. بعد فر را روی 200 درجه سانتیگراد قرار می دهیم.

مرحله هفتم

در این مرحله اجازه دهید فر کاملا گرم شود. بعد در ظرفی که در فر قرار می گیرد، برش های بادمجان را گذاشته و مواد گوشتی را روی آن بریزید و پهن کنید، سپس گوجه ها را بشویید.

مرحله هشتم

حالا پوست پیاز باقی مانده را جدا می کنیم و می شوییم و به همراه گوجه فرنگی به 6 قسمت تقسیم می کنیم و روی گوشت می گذاریم. سپس فلفل سبز را بشویید و از وسط نصف کنید و روی گوشت قرار دهید.

مرحله نهم

روزیانو قالب را در طبقه وسط فر قرار می دهیم سپس سینی کباب را به مدت 45 دقیقه در فر می گذاریم تا کاملا بپزد. بعد از این مدت ظرف را از فر خارج کرده و کباب را با نان تازه سرو می کنیم. نوش جان.


نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا