آشپزی

فوت و فن و راز خوشمزگی و طرز تهیه ته چین مرغ و بادمجان در سال ۱۴۰۳

طرز تهیه مرغ و بادمجان تکین

تکین مرغ و بادمجان یکی از غذاهای خوشمزه و پرطرفدار ایرانی است که اغلب برای مجالس و مهمانی ها تهیه می شود، آموزش کامل مرحله به مرحله را ببینید. طرز تهیه مرغ و بادمجان تکین بعدی با روزیانو سایت آموزشی. با بودن

مواد لازم برای 4 نفر
برنج 4 فنجان
سینه یا فیله مرغ 500 گرم
بادمجان 4 عدد
تخم مرغ 3 تکه
زرده 2 عدد
ماست ترش 150 گرم
زعفران فرآوری شده ½ فنجان
رنگ صورتی 2 قاشق غذاخوری
زرشک 4 قاشق غذاخوری
خلال پسته و بادام به مقدار مورد نظر
نمک و فلفل سیاه کافی
دارچین و زنجبیل کافی
زردچوبه و روغن کافی

طرز تهیه مرغ و بادمجان تکین

مرحله اول

برای تهیه فیلینگ مرغ و بادمجان در ابتدای کار فیله های مرغ را به صورت نوارهای نازک برش می دهیم سپس کمی نمک و فلفل سیاه به فیله مرغ اضافه می کنیم تا مزه دار شود. بعد روی فیله ها را می پوشانیم و استراحت می دهیم.

مرحله دوم

در این مرحله بادمجان ها را شسته و سپس با پوست به صورت حلقه های نازک برش می دهیم. بعد یک ماهیتابه مناسب را روی حرارت ملایم قرار می دهیم و کمی روغن اضافه می کنیم و برش های بادمجان را در تابه می چینیم.

سطح سوم

حالا دو طرف بادمجان ها را کاملا سرخ کنید. سپس برنج را در ظرف مناسبی بریزید سپس مقداری آب به همراه نمک به برنج اضافه کنید و بگذارید خیس بخورد. در مرحله بعد یک کاسه مناسب انتخاب می کنیم.

مرحله چهارم

در این مرحله تخم مرغ را به کاسه اضافه کنید سپس خوب هم بزنید تا بافت تخم مرغ خرد شود. سپس گلاب و دم کرده زعفران را به تخم مرغ اضافه می کنیم و دوباره با همزن دستی هم می زنیم تا مواد یکدست و یکدست شوند.

مرحله پنجم

حالا ماست ترش تغلیظ شده را به مخلوط تخم مرغ اضافه می کنیم سپس با همزن دستی خوب هم می زنیم تا مواد یکدست و یکدست شوند. ابتدا یک قابلمه مناسب را تا نیمه از آب پر کنید و روی حرارت قرار دهید تا آب بجوشد.

مرحله ششم

سپس 1 قاشق چایخوری نمک را به همراه برنج خیس شده به قابلمه اضافه می کنیم و کمی هم می زنیم تا دانه های برنج نچسبد. سپس اجازه دهید برنج به مدت 8 تا 12 دقیقه در آب جوش بماند تا پخت اولیه تمام شود.

مرحله هفتم

بعد از اینکه دانه های برنج کاملا نرم شد و دانه ها کمی گیر کردند برنج را آبکشی می کنیم سپس برنج را کنار می گذاریم و می گذاریم خنک شود. بعد برنج نیم پز را به مخلوط تخم مرغ و ماست اضافه می کنیم.

مرحله هشتم

حالا برنج را به آرامی با مواد هم بزنید تا مواد و برنج کاملا مخلوط و یکدست شوند. بعد خلال پسته و بادام را در گلاب می ریزیم و می گذاریم خیس بخورد. در مرحله بعد منبع مناسب فر را انتخاب می کنیم.

مرحله نهم

در این مرحله فر را روی 180 درجه سانتیگراد قرار می دهیم سپس می گذاریم فر کاملا گرم شود. در مرحله بعد با استفاده از قلم مو کف و دیواره های ظرف را با کمی روغن چرب می کنیم تا ته چین به راحتی از ظرف جدا شود.

مرحله دهم

حالا مخلوط برنج و تخم مرغ را کف بشقاب بریزید سپس با پشت قاشق فشار دهید تا فشرده و یکدست شود. بعد ورقه های بادمجان رو لا به لای برنج میچینیم سپس نوارهای مرغ رو به ترتیب روی بادمجان میچینیم.

مرحله یازدهم

در این مرحله برای طعم بهتر روی نوارهای مرغ کمی پودر زنجبیل و پودر دارچین می پاشیم سپس خلال پسته و بادام را با گلاب با زرشک مخلوط می کنیم و نوارهای طعم دار را روی مرغ می پاشیم.

مرحله دوازدهم

در این مرحله دوباره برنج را روی گوشت نوار مرغ می ریزیم سپس روی همه مواد را یکنواخت می پوشانیم و با فشار قاشق فشار می دهیم. سپس در ظرفی جداگانه زرده تخم مرغ و زعفران آماده شده را خوب مخلوط کنید.

مرحله سیزدهم

حالا مخلوط زرده تخم مرغ و زعفران را که با قلم مو درست کرده اید، کف برنج می زنیم تا رنگ بیشتری به آن بدهد. سپس کف چین را با فویل آلومینیومی می پوشانیم. در مرحله بعد روی فویل آلومینیومی با چاقو چند سوراخ ایجاد می کنیم تا هوا به خوبی رد و بدل شود.

مرحله چهاردهم

روزیانو ته چین را به مدت 1 ساعت در فر می گذاریم تا بپزد سپس از فر خارج می کنیم و می گذاریم کمی خنک شود. در انتها دوباره تاچین را در بشقاب مورد نظر قرار می دهیم و روی آن را با خلال پسته و خلال بادام و زرشک تزئین می کنیم. نوش جان.


نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا