آشپزی

فوت و فن و راز خوشمزگی و طرز تهیه ترشی لبو و انار در سال ۱۴۰۳

طرز تهیه لبو ترشی و انار.

ترشی انار و لبو یکی از ترشی های خوشمزه فصل پاییز است که علاوه بر طعم خوب، رنگ بسیار جذابی نیز دارد، آموزش کامل مرحله به مرحله را ببینید. طرز تهیه لبو ترشی و انار. بعدی با روزیانو سایت آموزشی. با بودن

مواد لازم برای ترشی لبو و انار.
نه نارنجک 2 لیوان
ریشه چغندر 1 قطعه
سرکه قرمز 1 لیوان
قند 1 قاشق غذاخوری
نمک 1 قاشق چایخوری
اب کافی

طرز تهیه لبو ترشی و انار.

مرحله اول

برای درست کردن یک ترشی لبو انار خوشمزه و ساده ابتدا انارها را له می کنیم و سپس تمام قسمت های سفید رنگ بین انارها را با دقت جدا می کنیم. سپس انار تفت داده شده را در ظرفی درب دار بریزید.

مرحله دوم

در این مرحله نصف قاشق غذاخوری نمک روی دانه های انار بپاشید و در ظرف را بپوشانید. در مرحله بعد ظرف حاوی انارها را به مدت 6 ساعت در جای خنک قرار می دهیم تا آب انارها خوب خارج شود.

سطح سوم

حالا لبو یا چغندر قرمز را خوب می شوییم سپس به همراه ۱ تا ۲ لیوان آب در قابلمه مناسبی می گذاریم. در مرحله بعد قابلمه را روی حرارت متوسط ​​قرار دهید و بگذارید کاملا بپزد و نرم شود.

مرحله چهارم

بعد از اینکه لبو کاملاً پخت پوست آن را جدا می کنیم سپس آن را به قطعات کوچک برش می دهیم و کنار می گذاریم. سپس آب انار را صاف کرده و داخل قابلمه مناسبی با سرکه بریزید و روی حرارت قرار دهید.

مرحله پنجم

بعد از اینکه مخلوط سرکه شروع به جوشیدن کرد 5 دقیقه صبر می کنیم سپس دانه های انار را به همراه تکه های لبو به قابلمه اضافه می کنیم. حالا دو دقیقه صبر می کنیم سپس قابلمه را از روی حرارت بردارید.

مرحله ششم

بعد از اینکه مواد خوب سرد شدند، آنها را در ظرف شیشه ای درب دار بریزید. بعد شکر را اضافه می کنیم و درب ظرف را محکم می بندیم و در یخچال می گذاریم. بعد از 1 هفته ترشی آماده مصرف است.


نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا