آشپزی

فوت و فن و راز خوشمزگی و طرز تهیه باقالی پخته بازاری در سال ۱۴۰۳

طرز تهیه لوبیا پخته بازاری

لوبیا پخته یکی از غذاهای لذیذ و پرطرفدار ایرانی است که با طعم های مختلف قابل تهیه است، آموزش کامل و مرحله به مرحله را ببینید. طرز تهیه لوبیا پخته بازاری بعدی با روزیانو سایت آموزشی. با بودن

مواد لازم برای 4 نفر
لوبیا خشک 500 گرم
فلفل تند (اختیاری) 2 عدد
اب کافی
سال و گلپر کافی
سماق و سرکه کافی

طرز تهیه لوبیا پخته بازاری

مرحله اول

آماده کردن لوبیا پخته خوشمزه ابتدا یک کاسه بزرگ انتخاب می کنیم و حبوبات خشک را داخل آن می ریزیم، سپس چند مرحله می شوییم تا آب آن شفاف شود. بعد داخل ظرف آب گرم میریزم و در دمای محیط قرار میدهم.

مرحله دوم

حالا اجازه دهید لوبیای خشک به مدت 24 ساعت خیس بخورد. در این 24 ساعت چند بار آب حبوبات را عوض می کنیم؟ بعد از این مدت حبوبات را در آبکش می گذاریم تا آب اضافی آن گرفته شود.

سطح سوم

در این مرحله یک قابلمه بزرگ و جادار انتخاب می کنیم و حبوبات را داخل قابلمه می ریزیم سپس آن را پر از آب می کنیم. بعد قابلمه را روی حرارت زیاد می گذاریم و اجازه می دهیم آب شروع به جوشیدن کند.

مرحله چهارم

بعد از اینکه آب داخل قابلمه شروع به جوشیدن کرد، حرارت را روی متوسط ​​قرار دهید و اجازه دهید حبوبات به مدت ۲ تا ۳ ساعت بپزند. اگر می خواهیم طعم حبوبات تند باشد، می توانیم مقداری فلفل تند به قابلمه اضافه کنیم.

مرحله پنجم

بعد از 2 ساعت حبوبات را امتحان می کنیم، اگر هنوز پخته نشده اند یک ساعت دیگر روی حرارت می گذاریم تا کاملا بپزد. اگر آب کم بود دوباره مقداری آب جوش به قابلمه اضافه کنید.

مرحله ششم

بعد از یک ساعت دیگر، اگر حبوبات کاملا پخته شدند، قابلمه را از روی حرارت بردارید. در آخر حبوبات را به همراه آبی که در آنها پخته شده در ظرف مورد نظر می ریزیم سپس با کمی گلپر و سماق و سرکه سرو می کنیم. نوش جان.


نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا