آشپزی

فوت و فن و راز خوشمزگی و طرز تهیه باسلوق انار در سال ۱۴۰۳

طرز تهیه یک انار خوشمزه

باسلوق انار یکی از شیرینی های خوشمزه و ساده ایرانی است که معمولا برای شب یلدا درست می شود. برای مشاهده آموزش کامل مرحله به مرحله طرز تهیه ژله باسلوق انار به این لینک مراجعه کنید. روزیانو سایت آموزشی. با بودن

مواد لازم برای خوردن انار.
نشاسته گندم ½ فنجان
قند ½ فنجان
ژله انار یک بسته
آب سرد یک و نیم لیوان
پودر ژلاتین 1 قاشق غذاخوری
پودر نارگیل کافی
رنگ صورتی 2 قاشق غذاخوری
کره 10 گرم

طرز تهیه یک انار خوشمزه

مرحله اول

برای تهیه باسلوق انار خوشمزه ابتدا یک تابه مناسب انتخاب می کنیم سپس نشاسته گندم و پودر ژلاتین و آب سرد را به تابه اضافه می کنیم. سپس خوب هم بزنید تا مواد با هم ترکیب شوند.

مرحله دوم

حالا پودر ژلاتین انار و شکر را به مخلوط نشاسته اضافه می کنیم سپس روی حرارت ملایم قرار می دهیم. بعد مدام هم میزنیم تا مواد نچسبه وقتی جوش اومد کره رو به همراه گلاب به آبگوشت اضافه میکنیم.

سطح سوم

در این مرحله وقتی نشاسته پخت و مایه باسلوق به غلظت دلخواه رسید از روی حرارت بر می داریم. حالا قالب مورد نظر را انتخاب می کنیم سپس آن را خیس می کنیم و آب اضافی را از داخل قالب خارج می کنیم تا نچسبد.

مرحله چهارم

در این مرحله مخلوط باسلوق را در قالب مرطوب شده می ریزیم. بعد باسلوق ها را به مدت 5 تا 8 ساعت در یخچال می گذاریم تا خودش را بگیرد. بعد از 8 ساعت باسلوق را از یخچال خارج می کنیم.

مرحله پنجم

حالا با چاقو باسلوق را از دیواره قالب جدا می کنیم تا آزاد شود سپس به شکل و اندازه دلخواه برش می دهیم. سپس مقداری پودر نارگیل را در بشقاب بریزید و سپس باسلوق ها را در پودر نارگیل بغلتانید.

مرحله ششم

در آخر وقتی پودر نارگیل به باسلوق ها چسبید، آن ها را در ظرف مورد نظر قرار دهید، سپس برای تزیین می توانید پودر پسته یا دانه های انار را اضافه کنید. در ادامه این غذاهای خوشمزه را با چای زعفران به صورت خانوادگی میل کنید. نوش جان.


نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا