آشپزی

فوت و فن و راز خوشمزگی و طرز تهیه باسلوق هندوانه ای در سال ۱۴۰۳

طرز تهیه یک هندوانه خوشمزه

باسلوق هندوانه یکی از شیرینی های خاص و بسیار جذاب ایرانی است که برای پذیرایی در شب یلدا استفاده می شود، برای آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه باسلوق هندوانه به ادامه مطلب مراجعه کنید. روزیانو سایت آموزشی. با بودن

مواد لازم برای خوردن هندوانه
پودر ژل آلوئه ورا 2 بسته
نشاسته گل 1 لیوان
آب سرد 2 لیوان
قند 1 لیوان
رنگ صورتی 2 قاشق غذاخوری
پودر ژلاتین 1 قاشق غذاخوری
پودر نارگیل کافی
رنگ خوراکی قرمز و سبز. کافی

طرز تهیه یک هندوانه خوشمزه

مرحله اول

برای تهیه باسلوق هندوانه لذیذ ابتدا پودر ژلاتین را در ظرف کوچکی بریزید سپس نصف لیوان آب سرد را به پودر ژلاتین اضافه کنید و مخلوط کنید و کنار بگذارید.

مرحله دوم

حالا یک تابه مناسب انتخاب می کنیم سپس نشاسته گل و شکر و پودر ژل آلوئه ورا را داخل تابه می ریزیم سپس آب و گلاب را به آن ها اضافه می کنیم و مخلوط می کنیم تا مواد با هم ترکیب و یکدست شوند.

سطح سوم

در این مرحله تابه را روی حرارت ملایم قرار می دهیم سپس مدام هم می زنیم و می گذاریم کمی غلیظ شود. به خاطر داشته باشید که نشاسته در گل ها به سرعت ته نشین می شود، پس از هم زدن خودداری کنید.

مرحله چهارم

حالا وقتی پودر ژلاتین شنی شد آن را به مخلوط نشاسته گل اضافه کنید سپس به هم زدن ادامه دهید تا ژلاتین حل شود و مواد به غلظت دلخواه برسد سپس از روی حرارت بردارید.

مرحله پنجم

در این مرحله مواد را به 3 قسمت تقسیم می کنیم که یک قسمت از 2 قسمت دیگر کمتر است. بعد به قسمت پایین هیچ رنگ خوراکی نمیزنیم سپس به 2 قسمت دیگر رنگ سبز و قرمز اضافه میکنیم.

مرحله ششم

حالا مخلوط باسلوق را هم میزنیم تا تغییر رنگ بدهد. در مرحله بعد یک قالب سیلیکونی مناسب انتخاب می کنیم، سپس داخل قالب را با کمی روغن مایع چرب می کنیم، ابتدا مایع قرمز رنگ را ریخته و در یخچال قرار می دهیم.

مرحله هفتم

در این مرحله بعد از 10 دقیقه قالب را از یخچال خارج می کنیم سپس مخلوط باسلوق سفید را روی لایه اول می ریزیم و دوباره به مدت 10 دقیقه در یخچال قرار می دهیم تا سفت شود.

مرحله هشتم

بعد از این مدت قالب را از یخچال خارج می کنیم و مخلوط سبز رنگ را روی لایه آخر می ریزیم و این بار به مدت 1 ساعت در یخچال می گذاریم. بعد از این مدت قالب را از یخچال خارج می کنیم.

مرحله نهم

در این مرحله لبه های باسلوق را با چاقو آزاد می کنیم و سپس قالب می زنیم و به اندازه دلخواه برش می دهیم. در مرحله بعد یک کاسه مناسب انتخاب می کنیم و سپس پودر نارگیل را اضافه می کنیم.

مرحله دهم

در آخر باسلوق ها را یکی یکی در پودر نارگیل میغلتانیم تا پودر نارگیل به آنها بچسبد. در آخر یک بشقاب مناسب انتخاب کنید و باسلوق ها را روی آن قرار دهید و با چای زعفران سرو کنید. نوش جان.


نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا