آشپزی

فوت و فن و راز خوشمزگی و طرز تهیه ارده کنجد در سال ۱۴۰۳

طرز تهیه آرد کنجد

آرد کنجد یکی از مقوی ترین و پرطرفدارترین صبحانه های بین المللی است که معمولا با آب انگور سرو می شود، آموزش کامل مرحله به مرحله را ببینید. طرز تهیه آرد کنجد بعدی با روزیانو سایت آموزشی. با بودن

مواد لازم برای آرد کنجد.
کنجد 500 گرم
روغن کنجد یا روغن مایع 2 تا 4 قاشق غذاخوری

طرز تهیه آرد کنجد

مرحله اول

برای تهیه آرد کنجد در منزل ابتدا باید کنجد مناسب را تهیه کنیم. برای این کار توصیه می شود از کنجد پوست کنده استفاده کنید و هرگز از کنجد با پوست برای این منظور استفاده نکنید.

مرحله دوم

در این مرحله کنجد های پوست کنده را در ماهیتابه مناسبی می ریزیم سپس تابه را روی حرارت بسیار ملایم قرار می دهیم و به آرامی شروع به برشته کردن می کنیم. کنجد باید خوب تفت داده شود تا طلایی رنگ شود.

سطح سوم

بعد از اینکه عطر معطر کنجد بلند شد و رنگ آن کاملا طلایی شد ظرف را از روی حرارت برداشته و می گذاریم کاملا خنک شود سپس داخل مخلوط کن می ریزیم.

مرحله چهارم

دقت کنید برای تهیه ارده باید از همزن استفاده کنیم تا در حین هم زدن روغن اضافه کنیم. بعد کنجد را چند ثانیه با هم مخلوط می کنیم تا به صورت پودر یکدست در بیاید.

مرحله پنجم

وقتی کنجد یکدست شد کمی روغن کنجد یا اگر روغن کنجد نداشتیم کمی روغن مایع اضافه می کنیم و مواد را خوب هم می زنیم تا آرد به غلظت دلخواه برسد.

مرحله ششم

برای اینکه همزن مدت زیادی روشن نباشد هر چند لحظه یکبار خاموشش می کنیم. در آخر هم زدن کنجد را ادامه می دهیم و روغن را اضافه می کنیم تا به غلظت دلخواه برسد سپس آرد را در ظرف درب دار می ریزیم.

مرحله هفتم

در نظر داشته باشید که از آنجایی که آرد خانگی حاوی مواد نگهدارنده نیست، می توانیم آن را به مدت یک ماه در یخچال نگهداری کنیم. نکته دیگر اینکه به ازای هر لیتر کنجد می توانیم نیم لیتر آرد تهیه کنیم.


نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا