آشپزی

فوت و فن و راز خوشمزگی و طرز تهیه آش آبادانی در سال ۱۴۰۳

طرز تهیه آش آبادانی

آش آبادانی یکی از انواع غذاهای لذیذ و سنتی ایرانی است که بر خلاف سایر غذاهای ایرانی معمولا برای صبحانه تهیه می شود، آموزش کامل مرحله به مرحله را ببینید. طرز تهیه آش آبادانی بعدی با روزیانو سایت آموزشی. با بودن

مواد لازم برای 4 تا 6 نفر.
برنج 1 و نیم فنجان
بره و بره 100 گرم
جو 1 فنجان
لوبیا چیتی 1 لیوان
نخود 1 لیوان
عدس 1 لیوان
یک پیاز 3 تکه
پیازچه 150 گرم
ترخون خشک شده 2 قاشق غذاخوری
شور خشک 1 قاشق غذاخوری
روغن مایع کافی
نمک، فلفل قرمز، زردچوبه کافی

طرز تهیه آش آبادانی

مرحله اول

برای تهیه آش آبادانی لذیذ ابتدا ظرف مناسبی را انتخاب می کنیم و سپس لوبیا چیتی و نخود را اضافه می کنیم. بعد آب میریزیم تا روی حبوبات را بپوشاند و اجازه میدهیم 24 ساعت خیس بخورد.

مرحله دوم

حال برای از بین بردن کامل تورم حبوبات بهتر است در این ۲۴ ساعت ۲ بار آب آن را تعویض کنید. بعد گوشت بره را در قابلمه مناسبی می ریزیم سپس یک عدد پیاز را به 4 قسمت تقسیم می کنیم.

سطح سوم

در این مرحله پیاز را در قابلمه می ریزیم سپس آب را اضافه می کنیم تا روی گوشت را بگیرد. در مرحله بعد قابلمه را روی حرارت ملایم قرار می دهیم سپس به مدت 3 ساعت اجازه می دهیم تا گوشت کاملا بپزد.

مرحله چهارم

حالا سبزی ها را بشویید سپس در آبکش بریزید و بگذارید آب اضافی آن کاملا کشیده شود. بعد سبزی ها را روی تخته گوشت می چینیم و به اندازه یک انگشت خرد می کنیم.

مرحله پنجم

در این مرحله یک کاسه مناسب انتخاب می کنیم و سپس جو را داخل آن می ریزیم. بعد آب اضافه می کنیم تا روی برنج را بگیرد و می گذاریم خیس بخورد. حالا عدس ها را در ظرفی جداگانه بریزید.

مرحله ششم

حالا به اندازه ای آب اضافه می کنیم که روی عدس ها را بپوشاند و می گذاریم خیس بخورد. بعد یک ظرف جداگانه را تا نیمه از آب پر کنید سپس برنج را به همراه نمک داخل ظرف بریزید و بگذارید برنج خیس بخورد.

مرحله هفتم

در این مرحله بعد از 3 ساعت که گوشت کاملا پخت، آن را در آبکش می گذاریم و می گذاریم آب اضافی آن کشیده شود. بعد با کمک چنگال گوشت را باز می کنیم.

مرحله هشتم

حالا پیاز را پوست بگیرید و سپس به ورقه های نازک برش دهید. بعد یک قابلمه مناسب را روی حرارت ملایم قرار می دهیم و بلافاصله پیاز را اضافه می کنیم و تفت می دهیم تا پیاز سبک و شیشه ای شود.

مرحله نهم

در این مرحله گوشت سوخاری را به قابلمه حاوی پیاز اضافه می کنیم و کمی تفت می دهیم سپس نمک و فلفل قرمز و زردچوبه را اضافه می کنیم و تفت دادن را ادامه می دهیم تا عطر و طعم ادویه ها خارج شود.

مرحله دهم

حالا تره خرد شده را به همراه نمک و ترخون خشک به مخلوط گوشت اضافه کنید سپس کمی تفت دهید تا آب تره تبخیر شود. سپس عدس و جو دو سر خیس خورده را داخل قابلمه بریزید و دوباره مخلوط کنید.

مرحله یازدهم

در این مرحله لوبیا چیتی و نخود را به همراه 4 لیوان آب داخل قابلمه ریخته و جداگانه میپزیم سپس با چرخ گوشت هم میزنیم تا له شوند. بعد نخود و لوبیا سیاه خرد شده را به قابلمه حاوی مخلوط گوشت اضافه می کنیم.

مرحله دوازدهم

حالا برنج خیس خورده را آبکش می کنیم و داخل قابلمه می ریزیم سپس مخلوط می کنیم و آب جوش می ریزیم تا روی مواد را بگیرد. بعد حرارت را زیاد می کنیم و وقتی جوش آمد حرارت را کم می کنیم.

مرحله سیزدهم

در آخر اجازه می دهیم سوپ کاملا بپزد و جا بیفتد. در مرحله بعد این سوپ خوشمزه را در ظرف مورد نظر بریزید سپس روی آن را با پیاز تند، نعناع تند و کشک تزیین کنید و در روزهای سرد در کنار عزیزانتان نوش جان کنید. نوش جان.


نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا