آشپزی

فوت و فن و طرز تهیه خورش قلیه کدو حلوایی لذیذ در سال ۱۴۰۳

در این مطلب از سایت روزیانو قصد داریم ساده ترین طرز تهیه خورش قلیه کدو حلوایی در سال 1403 را به شما بگوییم. اگر دنبال راز خوشمزگی و فوت و فن و طرز تهیه خورش قلیه کدو حلوایی هستید در ادامه مطلب هم را ما باشید.

طرز تهیه خورش قلیه کدو حلوایی

خب اگر به دنبال یک غذای خاص و خوشمزه هستید که سریع درست شود و طعم متفاوتی داشته باشد، طرز تهیه خورش قلیه کدو را به شما پیشنهاد می کنم. این خورش با ترکیب کدو و گردو طعمی متفاوت و جذاب دارد که می تواند سفره های شما را منحصر به فرد کند.

برای تهیه خورش قلیه کدو حلوایی ابتدا لوبیا چیتی را خیس کرده و سپس بپزید. سیر و گردو را سرخ کرده، رب آلبالو و انار را اضافه کرده و با آب بجوشانید. کدوها را خرد کرده و سرخ می کنیم و همه چیز را با حبوبات مخلوط می کنیم و می گذاریم بپزد و استراحت کند. با برنج سرو کنید و از طعم دلچسب آن لذت ببرید.

محتویات اصلی مقدار
كدو حلوايي 300 گرم
مهره 300 گرم
لوبیا چیتی 100 گرم
رب انار 3 قاشق غذاخوری
رب گیلاس 1 قاشق غذاخوری
مواد دیگر مقدار
سیر 8 عدد قرص
روغن مایع کافی
زردچوبه 1 قاشق چایخوری
نمک و فلفل سیاه کافی

طرز تهیه خورش قلیه کدو حلوایی

مرحله 1: لوبیاها را خیس کنید

ابتدا لوبیا چیتی را در ظرفی بریزید و آب بریزید تا کاملاً در آب فرو برود. این حبوبات را باید حدود 5 تا 6 ساعت خیس کنید. حواستان باشد دو سه بار آب آن را عوض کنید تا تورم حبوبات کاملا از بین برود. بعد از خیساندن حبوبات را آبکشی کرده و برای پخت آماده کنید.

مرحله 2: لوبیاها را بپزید

لوبیاهای خیس خورده را در قابلمه بریزید و روی آنها آب سرد بریزید. کمی نمک اضافه می کنیم و حدود 2 ساعت می گذاریم با حرارت ملایم بپزد. می توانید این زمان را صرف تهیه بقیه مواد کنید.

مرحله 3: تهیه سیر و آجیل

در این مرحله سیر را پوست گرفته و می شوییم. وقتی سیر خشک شد آن را با گوشت کوب کاملا چرخ کنید. مغزها را بردارید و در آسیاب بریزید تا کاملا پودر شوند.

مرحله 4: سیر و آجیل را تفت دهید

ماهیتابه را روی حرارت بگذارید و کمی روغن داخل آن بریزید. سپس سیر له شده را اضافه کنید و تفت دهید تا کمی طلایی شود. بعد از این، زردچوبه و پودر گردو را اضافه کنید و همه را خوب تفت دهید، حدود 3 دقیقه کافی است.

مرحله 5: رب ها را اضافه کنید و بپزید

حالا وقت آن است که رب آلبالو و رب انار را به تابه اضافه کنید. کمی آب بریزید تا مواد خوب مخلوط شوند و روی حرارت قرار دهید تا بجوشد. بعد از اینکه به جوش آمد حرارت را کم کنید و حدود 30 دقیقه بگذارید مواد خوب بپزند.

مرحله 6: کدو تنبل را آماده کنید

کدوها را پوست بگیرید و بشویید. سپس آنها را در آبکش ریخته و با حوله خشک کنید. کدوها را روی تخته آشپزخانه قرار دهید و به صورت مکعبی برش دهید.

مرحله 7: کدوها را سرخ کنید

تابه دیگری را با روغن داغ کنید و کدوهای خرد شده را داخل آن بریزید. آنها را سرخ کنید تا کمی طلایی و نرم شوند.

مرحله 8: مخلوط کردن مواد و پخت نهایی.

حالا که حبوبات پخته و کدو حلوایی آماده است، همه مواد را از ماهیتابه به قابلمه حبوبات اضافه کنید. کدوهای سرخ شده را اضافه کنید. در صورت تمایل می توانید کدوها را قبل از اضافه کردن کمی له کنید. بعد از اضافه کردن همه مواد، حرارت را کم کنید و اجازه دهید خورش 15 دقیقه دیگر بپزد.

مرحله 9: سرو کنید

بعد از اینکه خورش خوب جا افتاد، آماده سرو است. این خورش را می توانید با برنج سرو کرده و نوش جان کنید.

آموزش انواع خورش ایرانی.

  • طرز تهیه خورش دروغگو; یک غذای جدید و متفاوت از منطقه سرسبز گیلان
  • طرز تهیه خورش گوشت گاو و قارچ به سبک رستورانی خوشمزه
  • طرز تهیه خورش لوس چیکاس; یک غذای شمالی بسیار خوشمزه.
  • طرز تهیه خورش کرفس با حبوبات; آن را مانند یک رستوران کنید!
  • طرز تهیه خورش خرفه به روش مونتاژی; یک غذای سنتی و خوشمزه

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا