آشپزی

فوت و فن و طرز تهیه زرشک پلو با گوشت لذیذ در سال ۱۴۰۳

در این مطلب از سایت روزیانو قصد داریم ساده ترین طرز تهیه زرشک پلو با گوشت در سال 1403 را به شما بگوییم. اگر دنبال راز خوشمزگی و فوت و فن و طرز تهیه زرشک پلو با گوشت هستید در ادامه مطلب هم را ما باشید.

طرز تهیه شاه توت پلو با گوشت.

زرشک پلو با گوشت یک غذای سنتی و پرطرفدار است که ترکیبی از طعم ترش و ملایم است. در این مقاله از روزیانو با ما همراه باشید تا با هم این غذای خوشمزه را تهیه کنیم.

برای تهیه زرشک پلو با گوشت ابتدا پیاز را تفت دهید و پس از نرم شدن گوشت و ادویه را اضافه کنید سپس آب را اضافه کنید و اجازه دهید گوشت به مدت 2 ساعت بپزد. در همین حین زرشک را با کمی آب بپزید و پس از صاف کردن، آب زرشک را به گوشت اضافه کنید. برنج و کشمش را اضافه کرده و پس از جذب آب از برنج، اجازه دهید 50 دقیقه بماند. در آخر روغن داغ را اضافه می کنیم.

عناصر مقدار
برنج 4 فنجان
زرشک 1 فنجان
یک پیاز 2 عدد متوسط
گوشت چرخ کرده 500 گرم
زردچوبه، فلفل سیاه و نمک. کافی

طرز تهیه شاه توت پلو با گوشت.

مرحله 1: پیاز را تفت دهید

ابتدا پیاز را ریز خرد می کنیم و در قابلمه ای با کمی روغن گرم می کنیم. پیاز را کم کم تفت دهید تا نرم و کمی طلایی شود. این فرآیند بین 5 تا 7 دقیقه طول می کشد. تفت دادن پیاز تا زمانی که سبک شود در مراحل زیر مبنای طعم دادن به گوشت خواهد بود.

مرحله 2: گوشت و ادویه ها را اضافه کنید

بعد از اینکه پیاز نرم و سبک شد، گوشت چرخ کرده را به قابلمه اضافه کنید. گوشت را با پیاز خوب مخلوط کرده و تفت دهید تا رنگ آن تغییر کند. در این مرحله ادویه هایی مانند زردچوبه، فلفل سیاه و نمک را اضافه کنید. ادویه ها به خوبی با گوشت ترکیب می شوند و طعم مطبوعی به غذا می دهند.

مرحله 3: آب را اضافه کنید و گوشت را بپزید.

پس از تفت دادن گوشت با ادویه، آب را اضافه کنید تا روی گوشت کاملا بپوشد. حرارت را کمی کم کنید و اجازه دهید تا گوشت به مدت 2 ساعت به آرامی بپزد. این زمان کافی است تا گوشت کاملا نرم و پخته شود. در این بین می توانید به مراحل دیگر تهیه غذا بروید.

مرحله 4: آماده سازی زرشک.

در حین پختن گوشت، زرشک ها را در قابلمه ای کوچک روی حرارت ملایم با کمی آب قرار دهید. اجازه دهید زرشک ها حدود 10 تا 15 دقیقه بپزند تا رنگ خود را به دست آورند و طعم تلخ آنها نرم شود سپس زرشک ها را از صافی صاف کرده و آب آن را بگیرید.

مرحله 5: آب شاه توت را به گوشت اضافه کنید.

بعد از اینکه گوشت پخت و آب آن کم شد، آب شاه توت را به قابلمه اضافه کنید. آب زرشک طعم و رنگ مطبوعی به گوشت می دهد و باعث می شود طعم غذا تعادل بهتری پیدا کند.

مرحله 6: برنج و کشمش را اضافه کنید

در این مرحله برنج را که قبلا خیس کرده اید به همراه کشمش به مخلوط گوشت و آب شاه توت اضافه کنید. اطمینان حاصل کنید که برنج به خوبی در مایع غوطه ور است تا به طور یکنواخت بپزد.

مرحله 7: برنج را بجوشانید

بعد از اضافه کردن برنج و کشمش، در قابلمه را ببندید و حرارت را کم کنید. اجازه دهید برنج به مدت 50 دقیقه بماند. در این مرحله برنج آب موجود را جذب کرده و کاملا پخته می شود.

مرحله 8: روغن داغ را اضافه کنید

پس از پخته شدن کامل برنج، مقداری روغن را در یک ماهیتابه کوچک گرم کنید و سپس آن را روی برنج گرم کنید. این کار طعم برنج را غنی می کند و درخشندگی خاصی به آن می بخشد.

سفارشات بیشتر

امیدوارم از درست کردن و خوردن زرشک پلو با گوشت و کشمش لذت برده باشید. اگر این غذا را دوست دارید و می خواهید تجربیات جدیدی با زرشک پلو داشته باشید، پیشنهاد می کنم دستور پخت آن را ببینید.بارشرک پلو با مرغ ریش ریش“و”برنج با زرشک و مرغاگر به دنبال یک تغییر کوچک اما اساسی در منوی زرشک خود هستید، حتما این دو دستور غذا را امتحان کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا