آشپزی

فوت و فن و طرز تهیه حلوا نثار لذیذ در سال ۱۴۰۳

در این مطلب از سایت روزیانو قصد داریم ساده ترین طرز تهیه حلوا نثار در سال 1403 را به شما بگوییم. اگر دنبال راز خوشمزگی و فوت و فن و طرز تهیه حلوا نثار هستید در ادامه مطلب هم را ما باشید.

طرز تهیه حلوا نثار

حلوای نثار یکی از محبوب ترین حلواهای ارومیه است که معمولا به رنگ زرد روشن طبخ می شود، آموزش کامل مرحله به مرحله را ببینید. طرز تهیه حلوا نثار بعدی با روزیانو با

مواد لازم برای حلوا نثار.
آرد سفید 1 کیلوگرم
نثار (پودر قند) 500 گرم
روغن جامد 350 گرم
زعفران ½ گرم
کره 50 گرم
پودر زنجبیل 1 قاشق چایخوری
رنگ صورتی ½ فنجان
پودر هل نوک یک قاشق چای خوری

طرز تهیه حلوا نثار

مرحله اول

آماده کردن نثار حلوای خوشمزه وقتی شروع به کار کردیم در ظرفی گلاب می ریزیم و دم می کنیم تا کمی گرم شود سپس زعفران آسیاب شده را اضافه می کنیم و روی ظرف را می پوشانیم تا زعفران دم بکشد.

مرحله دوم

بعد از 15 دقیقه کاسه را از روی بخار خارج می کنیم و اجازه می دهیم رنگ زعفرانی کاملا بیرون بیاید. بعد آرد را سه بار الک می کنیم و کنار می گذاریم و بعد یک قابلمه بزرگ روی حرارت می گذاریم.

سطح سوم

روغن را در تابه بریزید و بگذارید کمی داغ شود سپس آرد را به تابه اضافه کنید و آرام آرام هم بزنید تا رنگ آرد کرمی شود. بعد از اینکه بافت مواد یکدست شد کره را به تابه اضافه می کنیم.

مرحله چهارم

بعد از آب شدن کره، قابلمه را از روی حرارت بردارید، سپس نثار را به همراه پودر زنجبیل و پودر هل اضافه کنید و آرام آرام هم بزنید تا نثار کاملا حل شده و با مواد دیگر ترکیب شود.

مرحله پنجم

وقتی دمای مواد کم شد با دست مواد رو ورز میدیم تا بافتشون یکدست بشه. سپس مخلوط گلاب و زعفران را اضافه کرده و با دست مخلوط کنید تا رنگ حلوا زرد شود.

مرحله ششم

در نهایت حلوا را در دو لایه کیسه فریزر قرار می دهیم و به شکل رول فشار می دهیم سپس به قطر دلخواه برش می دهیم. در آخر حلوای برش خورده را در دیس می چینیم و روی آن را با پودر پسته تزئین می کنیم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا