آشپزی

فوت و فن و راز خوشمزگی و طرز تهیه پولکی در سال ۱۴۰۳

طرز تهیه پولکی

پولکی یکی از شیرینی های خوشمزه و سنتی ایران است که اصل آن متعلق به شهر اصفهان است برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه پولکی به ادامه مطلب بروید روزیانو سایت آموزشی. با بودن

مواد لازم پولکی
قند 3 لیوان
اب 1.5 لیوان
سرکه سفید ⅓ شیشه
زعفران فرآوری شده کافی
پودر هل کافی
بادام، پسته یا گردو کافی
پودر کنجد، گل رز یا نارگیل کافی

طرز تهیه پولکی

مرحله اول

برای تهیه پولکی در منزل در ابتدای کار آب را به همراه شکر و سرکه ترجیحا الکل در قابلمه می ریزیم سپس روی حرارت متوسط ​​قرار می دهیم. حالا اجازه دهید تا بجوشد تا حباب های سفید تشکیل شود.

مرحله دوم

حالا حرارت را کم کنید و با قاشق هم بزنید تا قهوه ای طلایی شود سپس مغزهای دلخواه را به قابلمه اضافه کنید و خوب هم بزنید تا کمی سرخ شوند. لطفا توجه داشته باشید که کنجد و پودر نارگیل از قبل تفت داده شده است.

سطح سوم

وقتی آجیل برشته شد، قابلمه را از روی حرارت بردارید، سپس مقداری پودر زعفران و پودر هل به آن اضافه کنید و مخلوط کنید. حالا پولک ها را داخل سینی استیل می ریزیم و مرتب تکان می دهیم.

مرحله چهارم

وقتی پولک ها روی سینی پخش شد، بگذارید کاملا خنک شود. پولکی پس از خنک شدن به راحتی از سینی خارج می شود و سپس به قطعات دلخواه بریده می شود و در ظرف مورد نظر قرار می گیرد.

مرحله پنجم

مراقب باشید به پوسته هایی که تغییر رنگ نداده اند دست نزنید. لازم به ذکر است که در هوای بارانی یا زمانی که تهویه مطبوع روشن است نباید پوسته پوسته درست کنید زیرا باعث جذب رطوبت پوسته می شود. نوش جان.


نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا