آشپزی

فوت و فن و طرز تهیه کیک برگردان موزی لذیذ در سال ۱۴۰۳

در این مطلب از سایت روزیانو قصد داریم ساده ترین طرز تهیه کیک برگردان موزی در سال 1403 را به شما بگوییم. اگر دنبال راز خوشمزگی و فوت و فن و طرز تهیه کیک برگردان موزی هستید در ادامه مطلب هم را ما باشید.

طرز تهیه کیک موزی

کیک فلیپ موز یکی از کیک های خوشمزه و بین المللی است که طعمی متفاوت و لذیذ دارد، آموزش کامل مرحله به مرحله را ببینید. طرز تهیه کیک موزی بعدی با روزیانو با بودن

مواد لازم برای کیک موزی
موز رسیده 3 تکه
شکر قهوهای ½ فنجان
روغن مایع ½ فنجان
ماست یونانی ½ فنجان
وانیل 1 قاشق چایخوری
تخم مرغ 2 عدد
ارد 1.5 لیوان
نمک ½ قاشق چای خوری
جوش شیرین ½ قاشق چای خوری
پودر خمیرمایه ½ قاشق چای خوری
پودر دارچین ½ قاشق چای خوری
شکلات چیپسی ½ فنجان
مواد لازم برای پوشش
موز سفت و رسیده 3 تکه
شکر دانه ریز ¾ لیوان
اب 2 قاشق غذاخوری
کره 1 قاشق چایخوری

طرز تهیه کیک موزی

مرحله اول

برای تهیه کیک موزی خوشمزه ابتدا کف قالب را با کاغذ روغنی بپوشانید سپس قالب را با کمی روغن چرب کنید. حالا موزها را به شکل یک برگ بلند به دو قسمت تقسیم می کنیم.

مرحله دوم

حالا موزها را کف قالب بچینید، سپس شکر را در تابه نچسب بریزید و روی حرارت ملایم قرار دهید تا شکر آب شود. سپس کره و آب را اضافه کنید و مدام هم بزنید.

سطح سوم

در مرحله بعد بلافاصله شکر را روی مواد قابل پخش داخل قالب بریزید سپس قالب را کمی تکان دهید تا شیرینی شکر پخش شود. حالا فر را با دمای 170 درجه سانتی گراد روشن می کنیم تا گرم شود.

مرحله چهارم

در مرحله بعد اقدام به درست کردن خمیر کیک می کنیم، برای این کار با پشت چنگال آن را به خوبی پوره می کنیم، سپس به همراه شکر قهوه ای در ظرف مناسبی می ریزیم و با همزن دستی هم می زنیم تا یکدست شود.

مرحله پنجم

سپس روغن را به همراه ماست، وانیل و تخم مرغ به کاسه اضافه کنید و خوب هم بزنید تا مخلوط یکدست شود. بعد آرد، بکینگ پودر، جوش شیرین، نمک و پودر دارچین را داخل الک بریزید.

مرحله ششم

حالا مواد خشک را 3 بار الک می کنیم سپس کم کم به کاسه اضافه می کنیم و با لیسک به صورت دورانی از یک طرف هم می زنیم تا بافت خمیر کیک یکدست شود. در مرحله بعد، شکلات چیپسی را اضافه کنید و هم بزنید تا یکدست شود.

مرحله هفتم

در مرحله بعد مایه کیک را داخل قالب بریزید و قالب را چند بار محکم روی سطح کار بکوبید تا هوا و حباب های اضافی در مایه کیک گرفته شود سپس سطح آن را صاف کنید. حالا قالب را در طبقه وسط فر قرار می دهیم.

مرحله هشتم

در مرحله بعد کیک را به مدت 45 تا 55 دقیقه در فر می گذاریم تا شکاف کیک از بین برود و قهوه ای طلایی شود. بعد از این مدت برای اطمینان از پخته شدن کیک، یک خلال دندان یا سیخ چوبی را در مرکز کیک فرو کنید و آن را بردارید.

مرحله نهم

اگر مایه کیک به خلال دندان یا سیخ چوبی نچسبید، کیک کاملا پخته شده است، سپس قالب را از فر خارج کرده و اجازه دهید به مدت 15 دقیقه خنک شود. در نهایت کیک را در ظرف مورد نظر برمی گردانیم. نوش جان.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا